اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

 آوای مرز : علیرغم مستعمل بودن کل سینماهای آذربایجان غربی؛ رییس حوزه هنری کشور در دیدار با استاندار این استان از ساخت پردیس سینمایی در آذربایجان غربی خبر داد.به گزارش کردپرس، در حال حاضر ۱۹ سینما در آذربایجان غربی وجود دارد که از این‌ بین تنها ۴ سینما فرسوده و با امکانات قدیمی در ارومیه فعال هستند و از آن ها به عنوان تنها سینماهای استاندارد استان نام برده می شود.

قدمت این ۴ سینما در مرکز استان به نیم قرن می‌رسد و برای رسیدن به استانداردهای بروز دنیا و حتی کشور خیلی فاصله‌ دارند.

در این سال‌ها برای حل این مشکلات در حوزه هنر و صنعت تاکنون توجه چندانی از سوی مسئولان مربوطه این بخش صورت نگرفته است. صحبت از احداث پردیس سینمایی هم گاهی مطرح می شد اما به دلیل بافت فرسوده سینماهای موجود و زمان بر بودن احداث پردیس سینمایی، اولویت با نوسازی سینماهای قدیمی بود.

به گفته رییس حوزه هنری آذربایجان غربی برای بازسازی و نوسازی سینماهای استان با توجه به شرایط اقتصادی ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بازسازی هر سینما حدود  ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

روز گذشته رییس حوزه هنری کشور در دیدار با استاندار آذربایجان غربی استان از ساخت پردیس سینمایی در این استان خبر داد.

محسن مومنی شریف در خصوص بخش فرهنگ و هنر می گوید: «ساخت این پردیس سینمایی علاوه بر اثرگذاری در اقتصاد هنر، در جذب مخاطب و توسعه فعالیت های هنری نیز بسیار موثر خواهد بود و مقرر شده تا تیم کارشناسی حوزه هنری کشور در آینده نزدیک جهت انجام کارهای مقدماتی ساخت پردیس سینمایی در آذربایجان غربی حضور یابند».

آذربایجان غربی که از وجود سالن های استاندارد و مجهز سینما، نگارخانه ها، سالن های تخصصی تئاتر و … محروم است اعتبارات ویژه ایی می طلبد تا این استان از لحاظ زیرساخت های هنری و اقتصاد هنر تقویت شود.

استاندار آذربایجان غربی نیز با اشاره به لزوم تقویت اعتبارات حوزه هنری استان تاکید می کند: «با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم نامه ایی منعقد شده که بر اساس آن طی دو سال، اعتبارات ویژه ای به بخش فرهنگ و هنر استان تخصیص داده خواهد شد که می تواند استان را به جایگاه واقعی خود در حوزه فرهنگ و هنر نزدیک کند».

ساخت پردیس سینمایی در استان آذربایجان غربی دردی از کهنه بودن سینماها و نبود سالن های حرفه ایی کم نخواهد کرد و با توجه به زمان بر بودن این پروژه تا آغاز به کار و اتمام آن، دیگر سینمایی در استان باقی نخواهد ماند و فاتحه همین چند سینمایی بازسازی شده نیز خوانده می شود اما در عوض یک پردیس سینمایی در آینده ایی نا مشخص انتظارمان را می کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست