اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس سازمان جهاد کشاوری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه استان رتبه ۶ کشوری در مساحت باغی را داراست، گفت: ۲۵ درصد از باغ های کشور که شامل ۱۲۰ هزار هکتار بوده در این منطقه واقع شده است.

اسمعیل کریم زاده در کمیته نهال آذربایجان غربی که در ارومیه برگزار شد، افزود: باغ های سیب و انگور عمده باغ های استان است که در ۱۰ تا ۱۲ شهرستان پراکنده اند و عمده اراضی کشاورزی آذربایجان غربی زراعی می باشد.
وی با بیان اینکه ۶۰ هزار هکتار باغ سیب درختی در این استان وجود دارد، گفت: این استان اولین تولید کننده سیب کشور با ۸۰۰ تا ۱٫۲ میلیون تن تولید سیب درختی بوده که رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و تاثیر بسیاری بر روی بازار مصرف داخلی دارد.
وی با بیان اینکه اختلاف زیادی بین میزان تولید ۲ استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به عنوان دومین تولید کننده سیب درختی کشور وجود دارد، افزود: آذربایجان شرقی در حدود ۴۸۰ هزار تن تولید دارد و در رتبه دوم کشور قرار دارد.
کریم زاده اضافه کرد: در دیگر محصولات باغی نیز آذربایجان غربی در ردیف ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد، که بیانگر وجود ظرفیت های بسیار در بخش کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه تلاش برای بهبود، بازسازی و افزایش بهره وری در بخش باغی ضروری است، گفت: با توجه کمبود آب در کشور توسعه طولی و عرضی باغ ها غیر منطقی است و اصلاح، افزایش راندمان تولید و افزایش کیفیت محصول باغی باید مورد توجه باشد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی با تولید سالانه ۶٫۲ میلیون تن محصول کشاورزی از مهمترین استان های فعال در این بخش است.
بخش عمده ای از اقتصاد آذربایجان غربی مبتنی برکشاورزی بوده و ۲۳۵ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست