اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: در حدود ۵۳ درصد از مشترکان آب شرب استان آذربایجان‌غربی پرمصرف هستند و میزان مصرف سرانه آب ۱۹۸ لیتر در شبانه‌روز به ازای هر نفر اعلام شده است.

لطیف خوش‌سیرت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به ظرفیت ذخایر آب و سرانه مخازن در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ظرفیت مخازن موجود در استان ۵۵۵ هزار و ۶۷۵ مترمکعب است و سرانه مخزن به ازای هر مشترک در استان ۵۶/. مترمکعب است.

وی ادامه داد: با توجه به سرانه مخزن کشوری، در حدود ۳۶/. مترمکعب به ازای هر مشترک از میانگین کشور فاصله داریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با اشاره به منابع تامین آب شرب استان تصریح کرد: برای تامین آب شرب آذربایجان‌غربی ۱۵ واحد تصفیه‌خانه آب  و یک هزار و ۷۷ حلقه چاه، ۸۰۸ دهنه چشمه و ۳۶ رشته قنات در استان موجود است.

خوش سیرت اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی برای تامین آب شرب مورد نیاز با مشکلاتی مواجه  است در این راستا تغییرات اقلیمی و آب و هوایی در جهان به خصوص در کشور و استان آذربایجان‌غربی منجربه کاهش بارندگی، گرمای هوا، خشکسالی شده است و این امر تاثیر نامطلوب بر روی آب‌های در دسترس گذاشته است به نحوی که بهای آبهای سطحی و زیرزمینی از آن تاثیر پذیرفته و شرکت در تامین آب شرب روستاها و شهرهای استان را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با تنش آبی در استان، بیان کرد: تهیه و توزیع تانکر آبرسانی جدید به شهرستان‌ها به تعداد ۶۰ عدد به ظرفیت ۱۲۰هزار لیتر تجهیز و راه اندازی ۲ دستگاه تانکر آبرسانی سیار به ظرفیت ۱۵۰هزار لیتر فعالیت شبانه‌روزی ۱۳ دستگاه تانکر آبرسانی در سطح استان بود.

خوش‌سیرت یاد آور شد: شاخص تلفات آب در استان آذربایجان‌غربی در حدود ۲۶ درصد است و سرانه آب شرب مصرفی مردم استان نسبت به استانداردهای موجود بسیار زیاد است .

این مقام مسوول افزود : این موضوع باعث شده است بخشی از آب مورد نیاز کل محیط زیست توسط مردم به صورت غیرمتعارف مصرف شود و بالا بودن سرانه مصرف نیز یکی از مشکلات شرکت می‌باشد.

خوش‌سیرت عنوان کرد: هزینه‌های مربوط به تامین، تصفیه، انتقال و توزیع آب شرب بسیار بالاست و گاها شرکت ناچار است از فواصل بسیار دور نسبت به تامین و انتقال آب اقدام کند و لذا تامین منابع مالی نیز یکی دیگر از مشکلات شرکت در تامین آب شرب  است.

وی تصریح کرد: در حدود ۵۳ درصد از مشترکان آب شرب استان آذربایجان‌غربی پر مصرف هستند و میزان مصرف سرانه آب ۱۹۸  لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست