اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

اجرای طرح ملی ''جی نف'' به منظور یکسان سازی نشانی تمام معابر و محلات و همچنین ساختمان ها در دستور کار قرار گرفته که نیاز به همکاری بیشتر شهرداری و همکاری مردم با شرکت پست دارد. 

آوای مرز : مدیرکل پست آذربایجان غربی گفت: ۷۰ درصد معابر و محلات سطح استان فاقد نام بوده و بخش عمده ساختمان های شهرها نیز بدون مشخصات و پلاک هستند.

جواد فتاح زاده در جلسه نامگذاری اماکن بدون نام و پلاک گذاری ساختمان ها افزود: اجرای طرح ملی ”جی نف” به منظور یکسان سازی نشانی تمام معابر و محلات و همچنین ساختمان ها در دستور کار قرار گرفته که نیاز به همکاری بیشتر شهرداری و همکاری مردم با شرکت پست دارد.

او با بیان اینکه سرعت پیشرفت این طرح در استان کند است، اضافه کرد: در این طرح هر ساختمان دارای یک کد جغرافیایی اختصاصی در قالب یک نشان استاندارد شد که در مرحله نخست باید نامگذاری معابر شهری و روستایی باید صورت گرفته و به دنبال آن باید کد پستی و پلاک گذاری ساختمان ها نیز انجام شود.

مدیرکل پست آذربایجان غربی گفت: با اجرای این طرح در حقیقت مکان هوشمند شکل می گیرد و بعد از آن سرویس های مبتنی بر مکان راه اندازی می شودِ ضمن آنکه با اجرای این طرح، یافتن نشانی‌ها با سهولت و ناوبری به‌صورت دقیق انجام می‌شود و در مواردی نظیر امدادرسانی کار برای دستگاه‌های خدمت رسان تسهیل می شود.

فتاح زاده اجرای این طرح را از ملزومات زیرساخت های شهر هوشمند و دولت الکترونیک است، اضافه کرد: طرح جی نف در سرشماری سال ۱۴۰۵ نیز حیاتی و ضروری بوده که باید تا آن موقع تکمیل و به اتمام برسد.

شهر گوک تپه مهاباد پایلوت طرح (جی نف) انتخاب شد

فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: اجرای این طرح جز اولویت های مدیریت شهری بوده که با همکاری شهرداری ها، شوراها و دهیاری نسبت به اجرای آن باید اقدام شود.

حسن عباسی اضافه کرد: برای اجرای این طرح، شهر گوگ تپه با توجه به آماده بودن زیرساخت ها به عنوان پایلوت انتخاب شده و در روستاهای پرجمعیت بخش های مرکزی و خلیفان نیز اجرایی خواهد شد.

او با بیان اینکه مهمترین کارکرد جی نف، استاندارد سازی نشانی ها، تعریف یک نشانی واحد و حذف نشانی های پراکنده‌است گفت: با بهره برداری کامل از این طرح، درحوادث و مواقع اضطراری در حین تماس به مراکز امدادی مانند اورژانس و یا آتش نشانی، بدون نیاز به بیان نشانی حادثه، نشانی تماس گیرنده بر روی مانیتور مراکز فرماندهی این مراکز ثبت می‌شود و روند امدادرسانی تسریع می‌یابد.

عباسی تاکید کرد: هم اکنون ادارات آب،‌ برق،‌ گاز، تلفن و همچنین شهرداری که بیشترین حجم مشترکان را دارند، هر کدام نشانی های مختلفی را از یک محل ثبت کرده و هیچ گونه وجه اشتراکی میان آنها نیست که با اجرای کامل جی نف، تمام این نشانی های متفرقه حذف و مختصات دقیق جغرافیایی هر مکان در تمام این سازمان ها یکسان می‌شود.

به گزارش فرمانداری؛ بر اساس مصوبه ششمین جلسه شورای عالی فناوری ارتباطات در اواخر سال ۹۳، شرکت ملی پست به عنوان متولی پایگاه نظام ملی نشانی گذاری مکان محور کشور (جی نف) معرفی و توسط ریاست جمهوری نیز ابلاغ شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست