اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : شبکه بهداشت و درمان مهاباد و اداره آموزش و پرورش شهرستان تفاهم نامه مشترک اجرای طرح مدارس مروج سلامت را امضا کردند.

به گزارش کردپرس، سامرند مرزنگ مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در این خصوص گفت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در راستای شعار “انسان سالم، محورتوسعه پایدار” تلاش کرده اگر انسان سلامت جسمی،روانی و معنوی داشته باشد و بتواند در زندگی خود تغییر ایجاد کند و به آن جامعه عمل بپوشاند، جامعه هم پیشرفت می کند.

وی افزود: این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش شهرستان و با هدف اجرای برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی، سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی، ارتقاء سلامت کارکنان، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای، مشارکت والدین و جامعه در برنامه‌های سلامت در مدرسه اجرا می شود.

مرزنگ اظهار داشت: تشکیل شورای راهبری، تشکیل کمیته پنج گانه اجرایی شهرستان مشتمل بر کمیته های سلامت محیط زیست، بهبود تغذیه سالم، خدمات سلامت روان و مشاوره مدارس، ارتقای سلامت دانش آموزان و کارکنان و تدوین برنامه عملیاتی، پایش و ارزشیابی از جمله وظایف و راهبری های لحاظ شده در این تفاهم نامه است.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان مهاباد نیز گفت: درحال حاضر حدود پنج هزارو ۶۰۰ نفر در زمینه ترویج سلامت در مدارس مهاباد فعالیت می کنند.

رحمانی افزود: در مدارس مروج سلامت فعالیت هایی مانند توزیع قرص ویتامین دی برای پسران و ویتامین دی و آهن برای دختران،آموزش بهداشت دهان ودندان و آموزش مهارتهای اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس انجام می شود.

گفتنی است؛ طرح «مروج سلامت» برای انتقال مفاهیم سلامت بین دانش آموزان مدارس کشور طراحی شده است و ابتکار آن نیز به برنامه «سلامت برای همه» سازمان بهداشت جهانی برمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست