اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: دانشگاه آزاد رتبه نخست را در بین دانشگاه های کشور بر اساس معیارهای بین المللی را به خود اختصاص داده است.

جعفر نجف پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دانشگاه آزاد با رویکرد عدالت محور همواره سعی در فراهم سازی زیرسخت های تحصیل در مقاطع عالی را برای جامعه  داشته است ، اظهار کرد: براساس آخرین رتبه بندی بین المللی دانشگاه ها،دانشگاه آزاد برای اولین بار در سطح دانشگاه های کشور رتبه نخست را بالاتر از دانشگاه تهران و سایر دانشگاه های بزرگ کشور کسب کرده است.

نجف پور با بیان اینکه دانشگاه آزاد ارومیه در حال حاضر ۱۳ هزار دانشجو در حال تحصیل در ۴۲ عنوان رشته کارشناسی، ۵۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵ رشته دکتری دارد اظهار کرد: این ارقام در مقایسه با دانشگاه  های دیگر و با عنایت به قدمت کمتر دانشگاه آزاد ارقام قابل قبولی است و از نظر تعداد دانشجو دانشگاه آزاد ارومیه حالت موازی با دانشگاه ارومیه دارد.

وی افزود: در دو رشته جدید مدیریت دولتی مالی و مدیریت دولتی نیز از بهمن ماه سال جاری جذب دانشجو  صورت خواهد گرفت.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد ارومیه با اشاره به تدریس ۱۹۳ هیئت علمی و بیش از ۳۰۰ نفر اساتید مدعو حق التدریس در گروه های آموزشی دانشگاه آزاد واحد ارومیه خاطرنشان کرد: براساس سیاست های ابلاغی ریاست جدید دانشگاه در راستای کیفی سازی، تمامی اساتید حق التدریس دانشگاه های آزاد کشور با رتبه علمی جامع برای تدریس در مقطع کارشناسی باید آزمون جامع دکتری خود را گذرانده باشند و در مقاطع بالاتر نیز صرفا اساتید دارای مدرک دکتری حق تدریس دارند.

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی با اتخاذ رویکرد کیفی سازی در سطح تمامی اساتید و گسترش رشته ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری مطابق با اقبال عمومی جامعه نقش قابل توجهی در جلوگیری از خروج دانشجویان به خارج از کشور داشته است.

نجف پور با تاکید بر اینکه مدرک ارائه شده توسط دانشگاه آزاد قابلیت ترجمه و پذیرش در تمام دانشگاه های دنیا را دارد افزود: این در حالی است که بسیاری از موسسات آموزش عالی که تحت عنوان دانشگاه خود را معرفی می کنند  این قابلیت را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست