اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سودگران بازار ارز تمامی تلاش خود را بکار می برند تا نرخ پُر نوسان دلار را حفظ کنند تا با ایجاد فضای روانی به سودهای نجومی بیشتر دست یابند اما باید توجه داشت که این نرخ ها غیرواقعی است و احتمال ریزش شدید قیمت ارز در بازار وجود دارد.

به گزارش کُردپرس،هیچ چیزی بدتر از بی اعتمادی در جامعه ای نیست.در واقع زمانی که سرمایه اجتماعی در هر جامعه ای به هر دلیلی، رخت بربندد ؛هرج و مرج ناشی از تکانش های برآمده از اتفاقات ،موجب می شود که جامعه سیر نزولی ویرانی را طی کند.حال اگر این مسئله مربوط به معیشت جامعه و به قول معروف نیازهای اولیه جامعه باشد، به بدترین‌ نحو خود را نشان‌ می دهد. در چند ماه گذشته و پس از قضیه بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران، دلار ابسار گریخت و از ۴ هزار تومان‌ به ۲۲ هزار تومان‌ رسید.امری که اصلا به فرایند اقتصادی بازار و رکود و تورم اقتصاد مملکت ربطی ندارد و بیشتر فضای روانی بازار و دلال بازی های این ور مرزی و آن ور مرزی بدان‌ دامن‌ می زند و تا ورطه نابودی پول ملی آن‌ را بالا می برند.تقریبا ۳ ماهی است این عطش دلار به یکباره پایین‌ کشید و به گفته برخی ها تا ۸ هزار تومان هم پایین‌می‌آید، اما آیا این‌به منزله آن است که دلار پایین می آید و یا اینکه دوباره بالا می رود؟!

روند غیرمنطقی صعود قیمت دلار باعث شده قیمت دلار به میزان فعلی نزدیک‌به ۱۳ هزار تومان برسد که به هیچ عنوان قابل قبول نیست چرا که با هیچ منطق اقتصای نمی توان نرخ فعلی  ارز در بازار غیر رسمی را توجیه کرد.باید گفت،احتمال ریزش شدید قیمت ارز در بازار وجود دارد.طبیعی است، سودگران بازار ارز تمامی تلاش خود را بکار می برند تا نرخ دلار را حفظ کنند تا با ایجاد فضای روانی به سودهای نجومی بیشتر دست یابند اما باید توجه داشت که این نرخ ها غیرواقعی است و احتمال ریزش شدید قیمت ارز در بازار وجود دارد.

دولت و بانک مرکزی اقداماتی را برای مهار التهابات بازار ارز دارند که بطور طبیعی پیش بینی می شود در کاهش نرخ طلا و سکه نیز تاثیرگذار باشد.

در این‌رابطه سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع مجلس، گفت:دشمنان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران و سوداگران با اخلال در بازار ارز در پی بهره برداری سیاسی و اقتصادی هستند اما باید با انها مقابله کرد. با تصمیمات اتخاذ شده برای مدیریت بازار ارز پیش بینی می شود با ریزش قیمت ها بازار به ثبات نسبی برسد.وی ادامه داد:با توجه به اعلام آمادگی اروپایی ها برای همکاری با سیستم بانکی جمهوری اسلامی ایران و منابع ارزی در اختیار دولت، ریزش نرخ دلار امکانپذیر است.

در هرصورت خرید دلار یا سکه طلا با قیمت های کاذبی که در حال حاضر در بازار غیر رسمی وجود دارد ریسک بزرگی محسوب می شود و توصیه می شود دلار با نرخ های بالای فعلی از سوی مردم خریداری نشود چرا که هر لحظه امکان ریزش شدید قیمت در بازار ارز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست