اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرماندار شهرستان پیرانشهر در این خصوص به خبرنگار کردپرس گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بر این است که اولین جشنواره عسل طبیعی در شهرستان پیرانشهر برگزار شود.

سید علی ترابی ادامه داد: این جشنواره قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۱ و ۱۲ مهرماه) سال جاری در محل سالن ورزشی ۲۰۰۰ نفری با حضور گسترده مردم و با دعوت از مهمانان استانی با همکاری دستگاه های دولتی، تعاونی و خصوصی شهرستان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر و هفته گردشگری برگزار شود.

ترابی در ادامه سخنان خود، با اشاره به فعالیت ۲۰۰ زنبور دار بومی در شهرستان پیرانشهر که اکثراً از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، اظهار داشت: شهرستان پیرانشهر با داشتن ۴۴ هزار کندوی مدرن و ۲۵ هزار کندوی مهاجر و تولید سالانه ۱۰ هزار و ۳۵ تن عسل در رتبه نخست تولید عسل طبیعی استان قراردارد.

 او اضافه کرد: وجود مراتع غنی و جنگل های انبوه و وجود ۴۵۰ گونه گیاهی،دارویی،شهدزا و گرده زا، می تواند ین شهرستان را در سطح کشوراز نظر تولید عسل طبیعی در رتبه های برتر قرار دهد.

فرماندار پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری جشنواره را شناساندن ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان در سطح استانی و ملی، دانست و گفت: معرفی بهتر و بیشتر محصول عسل طبیعی شهرستان،توجه به بسط و توسعه فرآوری عسل و صنایع جانبی و تکمیلی آن، رونق اشتغال و بازاریابی برای این محصول کشاورزی عسل از جمله هدف های اصلی برگزاری این جشنواره می باشد.

 این مسئول پیرانشهری در خاتمه این گفتگو ابراز امیدواری کرد که شهروندان و علاقمندان پیرانشهر و منطقه با حضور گسترده و پررنگ خود در مراسم افتتاحیه که روز پنجشنبه ( ۱۱ مهرماه) راس ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد، ضمن بازدید از نمایشگاه جانبی موجود، باعث دلگرمی بیشتر کشاورزان منطقه بویژه تولیدکنندگان این محصول شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست