اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مردم آذربایجان‌غربی که از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ هوای یکدیگر را داشتند، صدها میلیارد ریال به بخش‌های مختلف بهداشت و سلامت و نیازمندان کمک کرده‌اند و بذل و بخشش آنان در ماه مبارک رمضان به صحنه همدلی مومنانه تبدیل شده است.

سیل کمک‌های خیران و حتی مردم عادی برای خرید اقلام مورد نیاز مراکز بهداشتی درمانی و حتی اقلام تخصصی ویژه اتاق‌های مراقبت‌های ویژه از جمله نشانه‌های این همدلی است و با اعلام وزارت بهداشت و نهادهای مسوول در خصوص کمبود اقلامی ‌نظیر محلول‌های ضدعفونی، ماسک و دستکش، بسیاری از افراد خیّر با هزینه شخصی به تامین آنها اقدام کردند.

با فرمایش مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال در خصوص کمک مومنانه و تلاش همگانی برای کاهش بار اقتصادی شیوع بیماری در بین خانوارهای با  اقتصاد ضعیف نیز مردم آذربایجان‌غربی وارد کارزار شدند و خوش درخشیدند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی می‌گوید: مردم استان بر اساس تعلیم و تربیت دینی و توصیه‌های صریح مقام معظم رهبری پا به میدان گذاشتند و در لبیک به مقام معظم رهبری که رزمایش مواسات را مطرح فرمودند، به میدان آمدند؛ بیشتر مردم و مسوولان، خیّران و مومنان استان برای اجرای کامل این رزمایش اهتمام داشته‌اند تا مشکلات مردم نیازمند به حداقل برسد.

به گفته حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، طی آخرین مرحله از اجرای این طرح پنج هزار بسته معیشتی با همراهی خیران و آستان قدس رضوی در استان تهیه شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت؛ وی همچنین از همراهی آستان قدس رضوی برای تامین نیمی از بسته‌های معیشتی استان قدردانی کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در آیین ویژه توزیع بسته‌های معیشتی در نیمه ماه رمضان گفت: بعد از اجرای طرح‌های مقابله‌ای و مدیریت بیماری کرونا، اقدامات قابل توجهی در رابطه با کمک‌های مومنانه انجام و صدها هزار بسته معیشتی برای کمک به نیازمندان جمع‌آوری شد.

به گفته محمدمهدی شهریاری در مرحله اول ١۵٠ هزار بسته معیشتی توزیع شد و در حال حاضر مرحله دوم این طرح اجرا می‌شود؛ ضمن آنکه اجرای این طرح در مرحله سوم نیز تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به همکاری مردم نیاز دارد، اضافه کرد: این همکاری در آذربایجان‌غربی بسیار قابل توجه است و همچنان باید ادامه یابد تا ویروس کرونا کنترل شود.

او تاکید کرد: مردم آذربایجان‌غربی نشان داده‌اند که در مواقع حساس در کنار هم متحدانه عمل می‌کنند، بیان کرد: حضور پرشور در راستای اجرای رزمایش کمک مومنانه از مهمترین جلوه‌های آن است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز می‌گوید: طی مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در استان ۱۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در شهرستان‌های مختلف استان توزیع شد.

سردار حبیب شهسواری افزود: پس از شیوع بیماری کرونا بیش از ۹۵ هزار بسیجی در راستای اجرای طرح‌های پیشگیرانه در آذربایجان‌غربی پای کار آمدند که این تعداد همچنان در راستای اجرای طرح‌های پیشگیرانه و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان فعال هستند.

وی اضافه کرد: جهاد همه بسیجیان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا و کاهش آثار اقتصادی ناشی از آن بین خانواده‌های نیازمند همچنان ادامه دارد و مرحله سوم این طرح نیز در دهه سوم ماه مبارک رمضان با قدرت و قوت بیشتر اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا  ؛ طی روزهای اخیر و همزمان با سالروز میلاد مسعود حضرت امام حسن مجتبی (ع)، ۲ هزار بسته معیشتی در سردشت، یک هزار بسته در خوی، ۲ هزار بسته در چالدران، چهار هزار بسته در پلدشت، ۸۰۰ بسته در اشنویه، ۸۰۰ بسته در مهاباد و مقادیر مشابهی در دیگر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی توزیع شد.

علاوه بر آن، همزمان با این میلاد، یکهزار و ۵۰۰ سری جهیزیه در آذربایجان‌غربی به نوعروسان نیازمند اهدا شد تا زمینه آغاز زندگی مشترک این افراد نیز فراهم شود.

رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود در روز نیمه شعبان بر انجام کمک مومنانه در راستای جبران بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا بین نیازمندان تاکید فرمودند که طی حدود یک ماه گذشته، این رزمایش در همه استان‌های کشور با قدرت اجرایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست