اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: امکان تردد ایمن زائران اربعین حسینی (ع) از پایانه مرزی تمرچین شهرستان پیرانشهر فراهم شده است.

پیمان آرامون اظهار کرد: به دنبال صدور مجوز تردد زائران اربعین حسینی (ع) از پایانه مرزی تمرچین شهرستان پیرانشهر، ایمنی مسیر تردد زائرین از این پایانه مرزی فراهم شده است.

وی ادامه داد: با توجه به مذاکرات دولت جمهوری اسلامی ایران با دولت و اقلیم کردستان عراق جهت تردد زائرین اربعین حسینی (ع) از طریق پایانه مرزی تمرچین و تمهیدات لازم از سوی استاندار آذربایجان غربی و طرف عراقی برای تحقق این امر مهم با نهایی شدن موضوع شاهد عبور سهل، قانونمند و پرتردد زوار از این مسیر خواهیم بود که اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان نیز به نوبه خود با انجام اقدامات متعدد ایمن سازی این مسیر تردد را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اقدامات ایمن سازی مسیر دسترسی به پایانه مرزی تمرچین در مسیر پیرانشهر – تمرچین گفت: اصلاح هندسی، افزایش شعاع دید و حذف نقاط پرحادثه در محور ۱۱ کیلومتری پیرانشهر به تمرچین یکی از اصلی ترین اقدامات ایمن سازی این محور را شامل می‌شود.

آرامون اضافه کرد: بر این اساس ترانشه برداری از پیچ‌های خطرناک و استفاده از مصالح ناشی از آن در طول محور برای شانه سازی و ایجاد پارکینگ برنامه ریزی شده است که عملیات افزایش شانه جاده به عرض ۴ متر در نقاطی که احتمال توقف خودروها وجود دارد، انجام گرفته است.

وی افزود: روکش آسفالت، ساماندهی و زیبا سازی ورودی و خروجی پایانه مرزی تمرچین به طول ۵۰۰ متر و با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال، اجرای خط کشی به طول ۱۱ کیلومتر، تسطیح حریم در چند مرحله به طول ۱۱ کیلومتر، نخاله برداری ابتدای حوزه به حجم ۱۳۰۰ متر مکعب و نصب تابلو و علائم به تعداد ۳۵ عدد از سایر اقدامات انجام شده در طول مسیر پایانه مرزی تمرچین بوده که از حدود دو ماه پیش آغاز و انجام شده است.

آرامون از روکش آسفالت نزدیک به ۲۲ کیلومتر در محور نقده – پیرانشهر و نیر از خط کشی، شانه سازی و تسطیح حریم، نصب و تعمیر چراغ‌های هشدار چشمک زن و تعمیر و نصب علائم ایمنی نیز به عنوان شاخص ترین اقدامات انجام شده در آنکه محور منتهی به پایانه مرزی تمرچین شهرستان پیرانشهر است یاد کرد که این مرز را در آمادگی کامل برای مسیر تردد زائرین اربعین حسینی (ع) قرار داده است.

بهره برداری  از ۲ سامانه هوشمند حمل و نقل جاده ای در استان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی همچنین از بهره برداری ۲ سامانه هوشمند حمل و نقل جاده ای در استان خبر داد.

پیمان آرامون اظهار کرد: این سیستم‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای، سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت در محورهای ماکو – ایواوغلی و سه راهی محمدیار – نقده را شامل می‌شوند که هم اکنون آماده بهره برداری بوده و طی هفته دولت به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی با معرفی سیستم توزین در حال حرکت گفت: این سیستم قابلیت اندازه گیری وزن کل و وزن توزین شده روی هر یک از محورهای وسایل نقلیه عبوری، تشخیص کلاس و نوع وسیله نقلیه عبوری را داراست و امکان تشخیص پلاک خودروهای مختلف، فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری از یکدیگر، سرعت وسایل نقلیه عبوری، ثبت تصویر خودروهای مختلف و صدور قبض جریمه برای وسایل نقلیه مختلف از دیگر امکانات این سامانه را شامل می‌شود.

آرامون تصریح کرد: این سامانه‌ها اطلاعات وسایل نقلیه عبوری اعم از اضافه تناژ، سرعت و تعداد محور را رصد و در صورت داشتن اضافه تناژ مراتب در سیستم مانیتورینگ پاسگاه پلیس راه به صورت هشدار اضافه بار اعلام می‌شود تا اقدامات بعدی جهت اثبات تخلف توسط پاسگاه‌های پلیس صورت پذیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی افزود: با بهره برداری از این دو سامانه توزین در حال حرکت تعداد سامانه‌های WIM استان به ۴ سامانه افزایش می‌یابد و پیگیری لازم در خصوص تجهیز سایر محورهای استان به این سامانه در دستور کار قرار دارد.

محور ارومیه – مهاباد (رشکان) پر تردد ترین محور آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه محور ارومیه – مهاباد (رشکان) پر تردد ترین محور استان در سه ماهه نخست سال جاری بود، ادامه داد: طبق آمار در سه ماهه اول سال جاری نزدیک به دو میلیون و پانصد هزار وسیله نقلیه در محور ارومیه – مهاباد (رشکان) تردد کردند که از این حیث این محور بیشترین تردد وسایل نقلیه را در بین محورهای مواصلاتی استان به خود اختصاص داد.

وی افزود: سواری و وانت بار با نزدیک به دو میلیون و سیصد تردد عمده ترین وسایل نقلیه را شامل می‌شود که در محور ارومیه- مهاباد (رشکان) تردد داشته و کامیونت، مینی بوس و کامیون‌های سه محور به بالا در جایگاه‌های بعدی بیشترین میزان تردد قرار گرفته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: بعد از محور ارومیه – مهاباد (رشکان) بیشترین تردد وسایل نقلیه در محور ارومیه – سلماس و ارومیه – بند انجام شده است.

وی افزود: طبق آمار بیشترین سرعت متوسط وسایل نقلیه نیز در محور ارومیه – مهاباد (رشکان – حیدر آباد) و محور نقده – محمدیار با سرعت متوسط ۸۶ کیلومتر بر ساعت و محور ماکو – بازرگان با سرعت متوسط ۸۳ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست