اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به ارتقای یک سانتی متر مربعی سرانه فضای ورزشی استان از میانگین کشوری گفت: سرانه فضای ورزشی شاخص ایده‌آل ۴ مترمربع و شاخص کشورهای پیشرفته بین ۶ تا ٨ مترمربع است که هنوز برای رسیدن به این رقم فاصله بسیار قابل توجهی داریم.

سجاد بیرامی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی در آذربایجان غربی ۷۶ سانتی‌ مترمربع و میانگین کشوری ۷۵ سانتی مترمربع است لذا سرانه این بخش در استان از میانگین کشوری بیشتر است.

او تصریح کرد: هر چند این رقم با اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه که ۲ مترمربع بود، بسیار فاصله دارد. در این حوزه شاخص ایده‌آل ۴ مترمربع و شاخص کشورهای پیشرفته بین ۶ تا ٨ مترمربع است که هنوز برای رسیدن به این رقم فاصله بسیار قابل توجهی داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: از این سرانه ۴۶.۵ سانتی مترمربع مربوط به فضاهای ورزشی اداره کل، ۱۶.۵ سانتی مترمربع مربوط به فضاهای ورزشی سایر ارگان ها و ۱۳ سانتی مترمربع مربوط به بخش خصوصی است.

بیرامی گفت: سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی در سال گذشته ۶۶ سانتی مترمربع بود که در سال جاری ۱۰ سانتی مترمربع افزایش یافته است.

او اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی در آذربایجان غربی وجود دارد که در یک هزار و ۵۳۷ مکان ورزشی تقسیم شده است.

بیرامی گفت: ۹۲ پروژه فعال ورزشی استانی و ٧ پروژه فعال ملی در آذربایجان غربی داریم که همه آنها توسط پیمانکاران در حال انجام بوده و مراحل مختلف احداث را طی می‌کنند.

استادیوم خوی ٢٠ سال راکد بود!

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی تاکید کرد: امسال اجرای طرح استادیوم پنج هزار نفری خوی که ۲۰ سال راکد بود، فعال شده و ساخت و ساز در این بخش آغاز شده است.

بیرامی ادامه داد: علاوه بر این ورزشگاه، ۶ طرح ملی دیگر شامل استادیوم‌های پنج هزار نفری بوکان، مهاباد و سلماس، ۱۵ هزار نفری ارومیه، استادیوم میاندوآب و پیست تارتان ارومیه از نظر عمرانی فعال است.

او گفت: با اقداماتی که صورت گرفته، از رده بیست و پنجم از نظر فضای ورزشی در کشور به رده نوزدهم رسیده‌ایم و با افتتاح طرح‌هایی که در دهه فجر تمهید شده، باز هم این رده بهبود خواهد یافت.

میزبانی شهر ارومیه در مسابقات کبدی جوانان جهان

بیرامی در خصوص برنامه‌های دهه فجر امسال هم اظهار کرد: در این دهه ۸۱۹ برنامه در حوزه‌ ورزش و جوانان آذربایجان غربی برنامه ریزی شده که ۳۲۱ برنامه در حوزه فرهنگی، ۱۷۱ برنامه ورزشی، ۱۰۶ برنامه در بخش جوانان، ۶۳ برنامه در حوزه پشتیبانی و ۵۹ برنامه در حوزه عمرانی خواهد بود

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از میزبانی شهر ارومیه در مسابقات کبدی جوانان جهان طی هفته اول اسفند امسال نیز خبر داد و افزود: در این رقابت‌ها قرار است ۱۷ کشور از جمله هند، پاکستان، تایلند، سریلانکا، نپال، بنگلادش، جمهوری آذربایجان، مالزی و تایلند حضور یابند.

بیرامی اضافه کرد: علاوه بر آن، انتخابات ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا و مجمع روسای فدراسیون های کبدی جهان در ارومیه برگزار خواهد شد.

او در خصوص حوزه جوانان هم گفت: با وجود اینکه اداره کل ورزش و جوانان متولی ازدواج و اشتغال جوانان نیست و مسوولیت دبیرخانه ستاد ساماندهی جوانان را بر عهده دارد، ما تمام تلاش خود را برای حل مشکلات جوانان بکار می‌گیریم.

کسب ۱۷ مدال در مسابقات بین المللی توسط ورزشکاران آذربایجان غربی

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم در این جلسه اظهار کرد: امسال «علی شکیبازاده» با کسب مدال نقره المپیک جهانی ناشنوایان در رشته کشتی یک مدال در المپیک ناشنوایان کسب کرد.

محمد آزادی افزود: همچنین ورزشکاران آذربایجان غربی امسال بخش رقابت‌های جهانی هشت مدال، در رقابت‌های آسیایی پنج مدال و در بخش رقابت‌های کشورهای اسلامی سه مدال کسب کردند.

او اضافه کرد: در این حوزه‌ها به ترتیب ۷۰۰، ۴۰۰ و ۲۸۰۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در بخش مدال‌های کشوری، ورزشکاران رشته‌های انفرادی استان ۹۸ مدال طلا، ۶۰ مدال نقره و ۶۷ مدال برنز و در مجموع ۲۲۵ مدال کسب کردند.

تریفه پیامی رئیس گروه هماهنگی بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گزارشی در خصوص اقدامات حوزه کاری خود و ورزشکاران ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست