اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از دستگیری و بازداشت مدیرعامل یک شرکت پیمانکاری مطرح در استان آذربایجان غربی خبر داد.

ناصر عتباتی گفت: این فرد با اسناد و مدارک جعلی برای خود درجه۱ علمی، فنی و تخصصی برای اجرای قراردادها و پروژه های پیمانکاری مهم اخذ کرده بود و با جعل و سوءاستفاده، صدها میلیارد تومان به بیت المال خسارت وارد کرده بود.

رئیس کل دادگستری استان افزود: با پیگیری ها و رصد اطلاعات ماموران اطلاعاتی و هماهنگی کامل با دستگاه قضایی پس از کشف جرم، فرد مزبور دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفت و بازداشت شد.

عتباتی افزود، با تمام افراد مرتبط با متهم که با وی به هر صورتی اعم از مشارکت، معاونت یا تسهیل در اجرای جرایم مزبور مرتبط بوده اند وفق قانون برخورد لازم معمول خواهد شد.

مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد: متهم مزبور با مدرک جعلی تخصصی که گرفته است پس از شروع به کار با انواع و اقسام ترفندها و تهیه صورت حسابهای ساختگی و طرح پرونده های کذایی اقدام به اخذ خسارتهای هنگفت کرده است که با اطلاع مدیریت دستگاه قضایی استان و نهادهای نظارتی فقط در یک مورد از پرونده ها از ورود بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به بیت المال ممانعت به عمل آمد.

عتباتی در پایان تاکید کرد: حقوق بیت المال امانتی در دست تمامی مسئولان است و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد افراد سودجو با تجاوز در حقوق بیت المال آن را غارت نمایند چرا که این حقوق متعلق به همه مردم است و تکلیف دستگاه قضایی هم صیانت و حفاظت از حقوق عامه مردم است.

دستگیری قاتل متواری در حین خروج از مرز

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی همچنین از دستگیری قاتل متواری نزاع خونین خانوادگی در خوی خبر داد. ناصر عتباتی گفت : در پی درگیری خونین خانوادگی شب گذشته در شهرستان خوی که منجر به فوت سه نفر و زخمی شدن یک نفر شده بود و قاتل پس از ارتکاب جرم اقدام به فرار نموده بود و قصد خروج از مرز کشور را داشت با هماهنگی های لازم با ضابطین و اقدامات موثر پلیسی دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفت.

عتباتی با بیان اینکه این نزاع فقط نزاع خانوادگی بوده گفت اختلاف خانوادگی دو خانواده بر سر یک موضوع کم ارزش موجب این حادثه ناگوار گردید و موجب تالم و تاسف گردید.

وی در پایان ضمن همدردی با خانواده مقتولین ایشان را به آرامش دعوت و گفت ضارب در سریعترین زمان ممکن وفق مقررات محاکمه و مجازات خواهدشد.

سومین سازش پرونده قتل سال جاری آذربایجان غربی در بوکان رقم خورد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از حصول سازش سومین پرونده قتل سال جاری استان در بوکان خبر داد.

ناصر عتباتی با اعلام این خبر بیان داشت: در سال ۱۳۹۶ فردی با هویت خ- ا مرتکب قتل عمدی فردی به نام ا – ص شده بود که مراحل رسیدگی طی و حکم قطعی قصاص نفس قاتل صادر و با تایید دیوان عالی کشور، حکم قصاص نفس در آستانه اجرا بود که با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، رئیس و عوامل زندان بوکان اولیاء دم از حق خود گذشتند و با رضایت آنها محکوم از مجازات قصاص نفس رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست