اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

عمده هواپیماهای کشور با ظرفیت بالای ۱۰۰ نفر هستند. استفاده از این هواپیماها برای شهرهای با تقاضای سفر هوایی کم به صرفه نیست و بخشی از ظرفیت هواپیما خالی می ماند در حالی که استفاده از ناوگان هوایی کوچک‌تر می‌تواند ضمن اقتصادی کردن پرواز، برای شرکت‌های هواپیمایی، تواتر پرواز به این شهرها را افزایش دهد.

آوای مرز :نماینده تکاب و شاهین دژ در مجلس با اشاره به چالش شهرهای دور از پایتخت به لحاظ حمل و نقل هوایی گفت: از ۶۵ فرودگاه مسافربری کشور که با توجه به بودجه دولت ساخته شده‌اند عملا ۳۵ فرودگاه یعنی ۵۴ درصد فرودگاه‌های کشور روزانه کمتر از یک پرواز دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد میرزایی بیان کرد: تذکرم به وزیر محترم راه و شهرسازی در خصوص عملکرد ناموفق سازمان هواپیمایی در مورد فرودگاه شهید باکری ارومیه است.

او تاکید کرد: حمل و نقل هوایی یکی از پیشران‌های اصلی توسعه اقتصادی شهرها به واسطه توسعه گردشگری و افزایش دسترسی نیروهای انسانی و سرمایه گذار است. یکی از چالش‌های جدی شهرهای دور از پایتخت در سال‌های اخیر کمبود دسترسی به حمل و نقل هوایی بوده است به‌طوری‌که به واسطه کمبود پرواز و لغو مکرر پروازها، فرودگاه‌ها مزیت اقتصادی خود را از دست داده و زیان‌ده هستند.

فرودگاه ارومیه روزانه کمتر از ۵ پرواز دارد

میرزایی گفت: از ۶۵ فرودگاه مسافری کشور که با بودجه عمومی دولت ساخته شده‌اند عملاً ۳۵ فرودگاه (۵۴ درصد فرودگاه‌های کشور) روزانه کمتر از یک پرواز دارند و ۱۵فرودگاه دیگر روزانه کمتر از ۵ پرواز دارند که فرودگاه ارومیه با بیش از سه و نیم میلیون نفر جمعیت استان در این راستا قرار دارد.

او ادامه داد: یکی از دلایل اصلی این معضل، ترکیب ناوگان هوایی کشور است. عمده هواپیماهای کشور با ظرفیت بالای ۱۰۰ نفر هستند. استفاده از این هواپیماها برای شهرهای با تقاضای سفر هوایی کم به صرفه نیست و بخشی از ظرفیت هواپیما خالی می ماند در حالی که استفاده از ناوگان هوایی کوچک‌تر می‌تواند ضمن اقتصادی کردن پرواز، برای شرکت‌های هواپیمایی، تواتر پرواز به این شهرها را افزایش دهد.

نماینده مجلس دوازدهم اچهار کرد: به‌عنوان نمونه به جای یک پرواز با ۱۰۰ نفر، ۳ پرواز با ساعات مختلف صبح و عصر قابل ارائه است که به دلیل تنوع زمانی تقاضای بیشتر مسافری را نیز به همراه خواهد داشت. سازمان هواپیمایی کشوری اولاً، باید اقدام به اصلاح ترکیب ناوگان هوایی کشور نموده و در واردات هواپیما جذابیت و امتیاز بیشتری برای هواپیماهای کوچک‌تر قائل شود.ثانیاً، با اصلاح ضوابط خود امکان پرواز هواپیماهای با ظرفیت کمتر را فراهم نماید. ثالثاً، ظرفیت سرمایه‌گذاری استانداری‌ها و نهادهای عمومی محلی را برای خرید هواپیما و شرکت‌های هواپیمایی فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست