اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و اختتامیه جشنواره رسانه ای پیام انقلاب در محل سالن اجتماعات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد.

شهردار ارومیه در این مراسم گفت: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای مردم هستند و باید برای توسعه و رشد استان از تمامی ظرفیت های آنان استفاده کرده و خبرنگاران نیز در این راستا قلم فرسایی کنند.

محمد حضرت پور اظهار کرد: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای مردم هستند و باید برای توسعه و رشد استان از تمامی ظرفیت های آنان استفاده کرده و خبرنگاران نیز در این راستا قلم فرسایی کنند.
وی افزود: ما تمام سال را حرف میزنیم شما خبرنگارها گوش می‌کنید،  روزهای اینچنینی بسیار شایسته است که خبرنگارها صحبت کنند و ما به درد دلهایشان گوش دهیم.
شهردار ارومیه گفت: نیاز امروز ایران اسلامی، نگاه ملی برای تقویت امنیت و توسعه است و باید از ظرفیت همه اقوام در این مسیر بهره گیری شود.
حضرت پور ادامه داد: همه اقوام، شهروند درجه یک ارومیه هستند و این تفکر در عمل و برنامه های شهرداری نیز به طور جدی و ویژه ساری و جاری است.
وی تأکید کرد: شهرداری متعلق به تمامی قومیت ها و مذاهب بوده و امروز نیاز به این است که در کنار هم برای تقویت و توسعه کشور و استان حرکت کنیم تا به رشد دست یابیم و این تفکر انسانی اگر بر همگان حاکم شود که به دور از نگاه قومیتی و مذهبی به یکدیگر بنگرند، قطعا به سمت توسعه پایدار حرکت خواهیم کرد.
حضرت پور با خواهش در این رابطه که بیایید بحث های قومیتی را کنار گذاشته و مطرح نکنیم، یادآور شد: به هیچ وجه نمی توان هویت قومیت ها را انکار کرد اما این موضوع بسیار  ارزشمند است که فارغ از نگاه قوم گرایانه، در کنار هم و با محبت زندگی کنیم و از این رو هم کردها و هم ترک ها عشق بنده هستند و به هردو ارادت دارم.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه هم گفت: مجموعه شورای شهر و شهرداری ارومیه مدیون خبرنگاران هستند و وظیفه ذاتی ما این است که قدردان خبرنگاران باشیم.

محمدرضا علیزاده امامزاده افزود : امروز روز عرفه بوده و ما در فلسفه این روز بحث داریم و در روز عرفه انسان حیوانیت خود را زیرپا گذاشته و به جنبه عقلانیت خود بازمی گردد و تمامی مادیات را در حج به کنار گذاشته و از زندگی خود حذف می کند.
وی افزود: زندگی خبرنگاران آکنده از مشکلات عدیده بوده و انتظار داریم خانه مطبوعات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر ارشاد به زندگی خبرنگاران توجه کنند.
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: مجموعه شورای شهر و شهرداری ارومیه مدیون خبرنگاران هستند و وظیفه ذاتی ما این است که قدردان خبرنگاران باشیم.
علیزاده امامزاده ادامه داد: انتظار شورا از خبرنگاران این است که مشکلات شهری را بدون ترس و تعصب مطرح کنند، چراکه برخی مواقع هدف صرفا تخریب بوده است.
وی یادآور شد:  وظیفه شورای شهر سیاست گذاری است و انتظار داریم تا به مردم آگاهی داده شود که برخی وظایف در حوزه شهرداری بوده و برخی دیگر نیز در حوزه شورای شهر است و خبرنگاران باید موضوعات مختلفی را که مربوط به بودجه سال گذشته بوده را برای شورای شهر مشخص کنند.
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر دخالتی در کارهای اجرایی ندارد و خبرنگاران که وظیفه آگاهی و توسعه شهر را دارند، باید به مردم در رابطه با وظایف شورای شهر و شهرداری آگاهی دهند.

عبدالسلام معروفی نماینده هیات داوران نیز در این مراسم بیانیه هیات داوران را قرائت کرد.

در بخش از این بیانیه آمده ؛ با این اوصاف پرونده دومین جشنواره رسانه و انقلاب خانواده مدیریت شهری ارومیه بالاخره بعد از افت و خیز فراوان و چند ماه تاخیر در برگزاری به سرانجام خود درایام گرامیداشت مقام خبرنگار رسید و این مهم را به فال نیک گرفته و ضمن تبریک و خداقوت به همه خبرنگاران و قلم بدستان بی ادعا و مخلص استان و شهرستان در شرایطی این پرونده بسته می شود که بارقه های امید و انگیزه برای پیمودن راه پیچ و خم پیشروی مطبوعات و رسانه در بدنه مدیریت شهری نمایان شده است، در این راه اما آنچه نباید مورد غفلت قرار گیرد، مسئولیت اجتماعی روزنامه نگاران و خبرنگاران در حوزه نقش تاریخی ارومیه در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و حماسه دوم بهمن ارومیه و هممچنین بررسی نقش علمای تاثیرگذار از جمله مرحوم حجت الاسلام غلامرضا حسنی امام جمعه فقید ارومیه و آیت الله علی اکبر قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مکان های تاریخی شهر از جمله میدان تاریخی انقلاب که قبلا ‘ سپه’ نامگذاری شده بود که بعدها به لحاظ استقرار مراکز حکومتی، دولتی و انتظامی در چهار سوی آن به میدان ‘ایالت’ مشهور شد ، و همچنین مسجد اعظم ارومیه می باشد.

هیئت داوران دومین جشنواره رسانه و انقلاب شهرداری ارومیه پس از بررسی آثار راه یافته به مرحله نهایی ؛ بر این باورند که میانگین سطح کیفی آثار در برخی از بخش ها قابل توجه نبوده و برآیند آنها بیانگر ضرورت تغییر در روند فعالیت رسانه ای و تقویت مبانی اطلاع رسانی درخصوص نقش تاریخی ارومیه و علمای آن در پیروزی انقلاب و بررسی مکان های تاریخی و چهره های تاثیرگذار در این مهم است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست