اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر دولت تنها وضع کنونی را مدیریت می‌کند تا آب از آب تکان نخورد.

محمد قسیم عثمانی در گفت و گو با خانه ملت افزود: دولت هر روز باید درباره موضوعات گوناگون طرح و ایده‌ای نو داشته باشد اما در حال حاضر تنها وضع کنونی را مدیریت می‌کند تا آب از آب تکان نخورد. اگر بدبینانه و سختگیرانه بخواهم بگویم از دید من دولت در کماست. 

نماینده مردم بوکان در خانه ملت ادامه می دهد: دولت حتی در تعدیل قیمت گوشت نیز وامانده است. واردکردن گوشت که امر پیچیده‌ای نیست. چرا گوشت گران شده است؟ آیا تقاضا افزایش پیدا کرده است؟ خیر. عرضه کم شده بنابراین باید عرضه را افزایش داد.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: این‌که می‌گویم دولت در کماست یعنی علائم حیاتی‌ دارد، اما اقدامی انجام نمی‌دهد. اگرچه ساماندهی برخی امور در گرو ایجاد زیرساخت است اما تامین گوشت که دیگر به زیرساخت نیاز ندارد. دولت می تواند با بسیج غرب کشور گوشت موردنیاز را وارد کند حتی کوله‌برها به راحتی می توانند این مهم را محقق کنند. اصلاح نظام توزیع کالاهای اساسی جزو ابتدایی‌ترین کارهاست که دولت باید بتواند انجام دهد. اما چنین چیزی را در کشور نمی‌بینیم.

عثمانی گفت: اگر حساب شده و با برنامه ریزی عمل کنیم  می تواند سال بهتری باشد اما تحلیلم برپایه داده های فعلی به نظر می رسد سال ۹۸ نسبت به امسال سال سخت‌تری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در بررسی قانون کار، نگاه ما سرمایه‌داری و در بررسی بودجه این نگاه کمونیستی است، اظهار داشت: کشور به یک بسته‌ی هماهنگ حاکمیتی نیاز دارد. اگرچه از اقتصاد اسلامی سخن می‌گوییم اما آن را نداریم از سوی دیگر براساس نظام سوسیالیستی یا سرمایه‌داری نیز عمل نمی‌کنیم. زمان بررسی قانون کار نگاه ما سرمایه‌داری و در بررسی بودجه کمونیستی است در واقع رویکرد ثابت و مشخصی نداریم و به همین دلیل هم نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: مشکل کشور، وصله و پینه است در واقع ما بسته جامع حاکمیتی نداریم تا این بسته‌ را اجرا کنیم. برای نمونه دانشگاه‌ها؛ هر یک از دانشگاه‌های آزاد، علمی کاربردی و سراسری ساز خود را می‌زنند. برخی می‌گویند کنکور باشد اما عده ای با برگزاری این آزمون مخالف‌اند. برای حوزه آموزش بسته‌ی ثابتی نداریم تا برنامه ۲۰ سال آینده مشخص باشد.

وی افزود: در بخش بهداشت و درمان نیز عملکرد همین گونه است فردی ایده‌ای را پیاده کرده و تفکری را به راه انداخته دیگری می‌گوید این اقدام اشتباه است در اقتصاد عده ای از کارشناسان می‌گویند باید مالیات بر ارزش افزوده اخذ شود، دیگری می‌گوید نباید بگیریم.در واقع هر مسئولی که برسرکار می‌آید قوانین خود را اجرا می‌کند. مثلا وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نگاه متفاوتی به مسئله ارز دارند.

عثمانی با بیان اینکه شرایط احراز صلاحیت مدیران در کشور روشن نیست، بلکه همه جناحی، سیاسی، باندی و فامیلی است، گفت: در کشور شرایط احراز صلاحیت مسئولان فهرست نشده است تا ملاک انتخاب مدیرعامل یک شرکت دولتی مشخص باشد. به همین دلیل سرمایه‌های اجتماعی از بین رفته است. اگر فردی به نام آقای خاوری به‌وجود می‌آید باید دید چه کسانی پشتوانه‌ی او بودندکه مدیرعامل شده است یا چه کسانی راه را برای خروج او هموار کرده اند.

نماینده مردم بوکان در خانه ملت تصریح کرد : از دید من حاکمیت نباید نسبت به افراد متخلف انعطاف نشان دهد گذشت‌ از خطای یک فرد، دیگران را به انجام کار اشتباه ترغیب می‌کند حاکمیت باید با متخلف قاطع برخورد کند تا درسی برای آیندگان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست