اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از آغاز رهاسازی آب از سدهای مخزنی شهرچایی و بوکان به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.

کیومرث دانشجو ضمن اعلام این خبر افزود: در راستای برنامه های احیای دریاچه ارومیه و تامین بخشی از نیازهای زیست محیطی آن و همچنین بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، مرحله نخست عملیات رهاسازی آب از دو سد آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه آغاز شده است.

او ادامه داد: در این برنامه  از سد شهرچای ارومیه به میزان ۴۵ میلیون متر مکعب  و سد شهید کاظمی بوکان به میزان ۶۹ میلیون متر مکعب از روز یکشنبه یکم دی ماه  با حداکثر دبی مطمئن و با توجه به ملاحظات ایمنی سدها آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی به واسطه رهاسازی و تشدید جریان آب در مسیر رودخانه ها، از عموم مردم منطقه و شهروندان عزیز درخواست می شود در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه ها خودداری و موارد ایمنی را رعایت نمایند.

دانشجو تصریح کرد: همچنین برای حمایت از برنامه های احیای دریاچه ارومیه بهره برداران محترم از برداشت سهم آب دریاچه در طول مسیرها برای مصارف زراعی خودداری کنند.

به گزارش کردپرس، چندی پیش مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از کاهش ۱۷ میلیون مترمکعبی آب پشت سدهای ۱۴ گانه این استان خبر داد و گفته بود: آب  سد شهید کاظمی بوکان که پرحجم‌ترین سد آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، در حال حاضر ۲۶۸ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

به گفته دانشجو؛ آب ذخیره شده در سدهای آذربایجان غربی ۹۳۶ میلیون مترمکعب است که ۷۴ درصد این حجم مربوط به چهار سد مهاباد، شهید کاظمی بوکان، شهرچای ارومیه و آغ‌چای چایپاره است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست