اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : طرح راهداری زمستانی با اجرای رزمایش ویژه ای همزمان با سایر استان های کشور در آذربایجان‌غربی آغاز شد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی روز سه شنبه در این رزمایش با اشاره به اینکه این استان شرایط خاصی به جهت مرزی بودن نسبت به سایر استان ها دارد، گفت: در کنار این شرایط به دلیل وجود راه های کوهستانی و راه های سخت و دشوار تمامی دستگاههای مرتبط باید با آمادگی کامل در این ایام حضور فعال داشته باشند.

آیدین رحمانی افزود: امیدواریم با برنامه ریزی دقیق دستگاه های اجرایی استانی و نیروی انتظامی بتوانیم خدمت خوبی برای مسافران در ایام برفی و بحرانی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: امسال ۵۰۰ کیلو متر از راه های اصلی، فرعی و روستایی که نیاز به روکش و آسفالت داشتند، بهسازی شده و در بعضی از مناطق و پایانه های مرزی که ۶۰ درصد ترانزیت در این پایانه ها انجام می شود کار عمرانی همچنان انجام می شود.

وی ادامه داد: یکی از اولویت های ما حذف نقاط حادثه خیز جاده های استان بوده که تعدادی از این نقاط حادثه خیز ساماندهی و حذف شده و امیدواریم با حذف این نقاط تصادفات نیز در جاده های این استان کاهش یابد.

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی نیز در این رزمایش گفت: طرح راهداری زمستانی از اول آذرماه جاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد و نیروهای انتظامی، راهداری،اورژانس و هلال احمر در جاده های استان مخصوصا در راه های صعب العبور حضور خواهند داشت.

سرهنگ ایرج حسن خانی اضافه کرد: ۱۱۰ گروه پلیس راه شامل ۱۰ گروه نامحسوس و ۱۰۰ گروه  محسوس در ۱۸ گردنه استان به ویژه در سه گردنه اصلی زمزیران در مهاباد، مایین بلاغ در شاهین دژ و قوشچی در ارومیه مستقر خواهند شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: ۶۸ راهدارخانه با ۹۰۰ نفر درگیر طرح زمستانی امسال در استان هستند.

ارسلان شکری افزود: در این زمینه ۴۱۵ دستگاه ماشین آلات، ۲۰ دستگاه برف روب مکانیزه، ۲۰ گشت راهداری با ۱۳ هزار تن نمک و ۳۰ هزار تن ماسه انجام وظیفه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در این استان ۱۸ گردنه اصلی و ۷۱ گردنه فرعی و روستایی وجود دارد که راهداران در تمامی این گردنه‌ها برای خدمت رسانی به مسافران مستقر خواهند شد.

وی اضافه کرد: ۴۰ دستگاه دوربین نظارتی نیز در جاده های استان نصب شده و تردد ها را کنترل می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست