اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و تزریق اعتبار مورد نیاز، یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در پایانه‌های مرزی استان به ویژه در مرزهای سرو، تمرچین، بازرگان و رازی در حال اجراست.

ارسلان شکری افزود: ایجاد سالن مسافری، سالن‌های ترانزیت، توسعه انبارها و بهبود مسیرهای ارتباطی شهرهای بزرگ با پایانه‌ها از جمله مهمترین طرح‌های اجرایی در راستای توسعه این پایانه‌ها به شمار می‌رود.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای کامل این طرح‌ها گام بلندی در روند تبدیل شدن آذربایجان‌غربی به هاب لجستیک و ترانزیت کشور برداشته شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: پایانه‌های مرزی فرصت و بستر بزرگی برای توسعه همه‌جانبه در این استان است و سعی داریم با افزایش کارایی آنها روند درآمدزایی از این طریق را به صورت جهشی افزایش دهیم.

«شکری» همچنین از توجه ویژه به ساخت‌وتوسعه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: در حال حاضر۲۰ باب مجتمع در مرحله اخذ مجوز قرار دارد که با اجرای آنها و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام این بخش، زمینه ارتقای زیرساخت‌های گردشگری در استان فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا ؛ پنج پایانه از ۲۲ پایانه مرزی کشور در آذربایجان‌غربی واقع است و همین امر اهمیت این استان در حوزه ترانزیت بین‌المللی را نشان می‌دهد.

بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم‌بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق پایانه‌های استان را شامل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست