اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی قیمت خرید تضمینی سیب صنعتی را ۱۵۰۰ تومان بیان کرد و گفت: علاوه بر اینکه از کارخانجات کنسانتره درخواست داریم تا از خرید سیب های کنار جاده ای که بصورت غیر بهداشتی نگه داری می شوند خودداری کنند.

 محمدمهدی شهریاری ظهر روز جمعه نوزدهم شهریور در جلسه بررسی خرید تضمینی سیب صنعتی با بیان به اینکه نگه داری و دپوی سیب زیر درختی در کنار جاده ها و در میان گِل و لای علاوه بر تبعات بهداشتی، موجب تخریب چهره شهر نیز می شود افزود: هدف نهایی در تعیین قیمت تضمینی برقراری یک رابطه عادلانه در عرضه و تقاضا جهت حمایت از کشاورزان است.

او با اشاره به اینکه نباید دسترنج یکساله کشاورزان به جیب برخی دلال و واسطه برود ادامه داد: جهاد کشاورزی باید علاوه بر اعلام عمومی محل جایگاه های جمع آوری قانونی، بستر دریافت مجوز برای ایجاد ایستگاه های جمع آوری قانونی را نیز تسهیل و تسریع بخشد تا بر تعداد این مراکز افزوده شود.

استاندار آذربایجان غربی از راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز درخواست کرد تا طبق قانون با ایستگاه های غیرقانونی جمع آوری خرید سیب صنعتی برخورد کند.

شهریاری با قدردانی از کارخانجات کنسانتره، ابراز امیدواری نمود تا با ایجاد شرایط متعادل شاهد کسب سود مناسب برای کشاورزان باشیم

شهریاری با بیان این‌که سال گذشته بیش از ۸۸۵ هزار تن سیب از کشور صادر شد، افزود: این میزان صادرات ۳۲۶ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به دنبال داشت که سهم استان آذربایجان‌غربی از این مهم ۷۰ درصد بود.

وی تعامل باغداران و کارخانه‌داران را عاملی بر ادامه روند مطلوب تولید سیب در استان دانست و یادآور شد: این تعامل باید دوطرفه باشد تا از مشکلات آتی همانند کاهش سطح باغات و تعطیلی کارخانجات جلوگیری شود.

استاندار آذربایجان‌غربی ضمن انتقاد از سازمان جهاد کشاورزی استان، تصریح کرد: آمار اعلامی تولید سیب از سمت این سازمان بایستی به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا بتوان متناسب با آمار واقعی برای آینده سیب استان تصمیم‌گیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست