اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : تفاهم‌نامه همکاری مشترک در راستای برقراری امنیت پایدار مرزی و پیشگیری از قاچاق انسان و کالا میان ایران و ترکیه با حضور فرماندار ارومیه و والی حکاری ترکیه در محل اتاق بازرگانی ارومیه امضا شد.

والی حکاری ترکیه گفت: دیوار مرزی با هدف مقابله با تروریسم بین ایران و ترکیه احداث می‌شود و مشکلی در دوستی‌ دیرینه دو کشور ایجاد نمی‌کند.

ادریس آک بیک /İdris Akbıyık/ روز چهارشنبه  در حاشیه امضای این تفاهم نامه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: با احداث این دیوار، تحرک تروریست‌ها کنترل می‌شود و همکاری‌های ایران و ترکیه گسترش می‌یابد؛ احداث این دیوار همچنین در کنترل تردد مرزی نیز موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: در صدد هستیم این دیوار را تا پایان سال‌جاری میلادی به اتمام برسانیم که البته شرایط کاری و جوّی نیز در این خصوص موثر خواهد بود.

والی حکاری ترکیه با اشاره به ملاقات مستمر مسوولان شهرستان ارومیه و این استان، ادامه داد: تروریسم دشمن مشترک ماست و همواره برای مقابله با این معضل اساسی موجود در منطقه تلاش می‌کنیم.

«آک بیک» تاکید کرد: ۲ کشور ایران و ترکیه از لحاظ فرهنگی، اشتراک‌های بسیاری دارند و در راستای پیشبرد همکاری‌ها از همه این اشتراک‌ها بهره خواهیم برد.

فرماندار ارومیه نیز در این گفت و گو با بیان اینکه امروز پنجاه و یکمین کمیته مشترک فرعی‌ امنیتی استان حکاری و ارومیه به میزبانی این شهرستان مرزی برگزار شد، اظهار داشت: مقابله با تروریسم و قاچاق کالا و انسان از مهمترین مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

علیرضا ملامحمدی‌زاده افزود: اقدامات خوبی از سوی ۲ کشور ایران و ترکیه در این بخش از مرز انجام و به ارتقای شاخص‌های امنیتی منجر شده است.

والی حکاری ترکیه صبح امروز در راس هیاتی بلندپایه برای برگزاری کمیسیون مشترک فرعی امنیتی و تبادل نظر با فرماندار ارومیه به این شهر سفر کرد.

ایران و ترکیه ۵۵۰ کیلومتر مرز مشترک دارد که همه آن در آذربایجان‌غربی است؛ حکاری، وان، آغری و ایغدیر استان‌های مرزی ترکیه با ایران در شرق این کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست