اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه محور ۵۱ کیلومتری ارومیه- سرو، نیمه اول سال آینده به طور کامل زیر بار ترافیک می رود گفت: این پروژه اولین پروژه خیری راهسازی کشور است.

، سید محسن حمزه لو در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه پایانی محور ارومیه سرو و اولین پروژه خیری راهسازی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قطعه پایانی محور ارومیه- سرو به طول ۸.۵ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان احداث می شود.

او تاکید کرد: با اتمام این محور به عنوان یکی از جاده های مهم آنتنی استان شاهد رونق اقتصادی در منطقه خواهیم بود.

حمزه لو در خصوص اولین پروژه خیری راهسازی کشور نیز افزود: این پروژه به طول ۱.۵ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان توسط  ” ادیک مجنونیانس” خیر راهساز استان احداث می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: توسعه و تامین زیرساخت های لازم برای پایانه های مرزی، در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه ضروری است.

او ادامه داد: بر این اساس در جهت افزایش حجم مبادلات کالا با کشور ترکیه و نقش آفرینی جدی تر آذربایجان غربی در این مسئله تکمیل محور ترانزیتی ارومیه سرو در دستور کار قرار گرفت و پیش بینی می شود با بهره برداری از پروژه های آغاز شده، نیمه اول سال بعد شاهد اتمام کامل این محور مهم باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: اگر بخواهیم به توسعه پایدار دست یابیم چاره ای جز تقویت و تکمیل محورهای ترانزیتی و آنتنی چون ارومیه سرو، نقده تمرچین و خوی به رازی و ماکو بازرگان نداریم.

عملیات ایمن‌سازی در پروژه احداث تقاطع غیر همسطح محور خوی – قطور-رازی بی‌وقفه اجرا می‌شود 

سیدمحسن حمزه‌لو، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از آماده‌سازی پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح در ٣۵ کیلومتری محور خوی به قطور-رازی برای افتتاح در دهه‌ی مبارک فجر خبر داد و گفت: در حال حاضر با وجود برودت هوا و بارش برف، عملیات ایمن‌سازی شامل نصب گاردریل و خط‌کشی  در این پروژه انجام می‌شود.

این پروژه با اعتبار ٢٢ میلیارد ریال در قطعه سوم طرح تعریض و بهسازی محور خوی به قطور – رازی اجرا شده که در دهه‌ی مبارک فجر افتتاح می‌شود.

احداث پل اصلی سه دهانه و تعریض پل‌ها از مهم‌ترین اقدامات اجرایی پروژه‌ تقاطع غیر همسطح در محور خوی به قطور – رازی است.

تعریض و بهسازی محور خوی به قطور – رازی با افتتاح این پروژه سرعت می‌گیرد و موجب ارتقای ضریب ایمنی مسیر ارتباطی پایانه مرزی رازی می‌شود.

پایانه‌ی مرزی رازی در ٧۵ کیلومتری شهر خوی، یکی از پنج مرز رسمی آذربایجان غربی است.

همزمان با دهه مبارک فجر بهره‌برداری از پروژه‌های راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به ارزش دوهزار میلیارد ریال

۴٣کیلومتر پروژه بزرگراهی، راه اصلی و راه فرعی، ١١٠ کیلومتر راه روستایی، بیش از دو هزار واحد مسکن مهر و دو پروژه بازآفرینی شهری آماده بهره­‌برداری است.

سیدمحسن حمزه لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در تشریح برنامه‌های افتتاحی دهه مبارک فجر تصریح کرد: همزمان با دهه مبارک فجر، ۴٣کیلومتر پروژه بزرگراهی،راه اصلی و روستایی با اعتبار ٧٢٢میلیاردریال به بهره برداری می‌رسد.

 

وی درخصوص مهم­‌ترین پروژه­های حوزه ساخت و توسعه راههای استان با اعتبار ٧٢٢ میلیارد ریال تصریح کرد: احداث باند دوم بزرگراه خوی- ایواوغلی و بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب به عنوان بخشی از طرح کریدور غرب، تقاطع غیر هم سطح محور خوی -قطور –رازی، بهسازی محورهای خوی فیرورق، راه اصلی نقده- پیرانشهر- تمرچین، تعریض و بهسازی محور میاندوآب -شاهین دژ و محور ریحان اباد جارچیلو شهرک صنعتی فاز ٢ پروژه‌های عمرانی آماده افتتاح هستند.

حمزه‌لو با بیان این‌که ١١٠ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۴٧٣ میلیارد ریال همزمان با چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می شود، افزود: احداث مرکز جامع سلامت امیرآباد و ساماندهی بخشی از سیمینه رود در شهرستان بوکان از جمله طرح­های بازآفرینی شهری است که در جهت توانمندسازی بافت­‌های ناکارآمد شهری اجرا شده و برای این طرح­‌ها ٢۵۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: تحویل بیش از دو هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان با اولویت ارتقای کیفیت زندگی و تامین زیرساخت های لازم در مساکن مهر از دیگر برنامه­‌های مجموعه راه و شهرسازی در این ایام است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نزدیک به ٩٧٢میلیارد ریال برای این تعداد مساکن مهر  تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

حمزه‌لو یادآور شد: عملیات اجرایی سه پروژه ساختمان احداث امداد جاده‌ای در شهرستان‌های نقده، مهاباد و سلماس با زیربنای ٢١٠متری در دهه مبارک فجر آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست