اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : یک ماه بعد از اینکه رییس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان پیرانشهر، رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی را متهم به تحریم این شهرستان کرده بود، دکتر آقازاده با سفر به پیرانشهر از عرصه سلامت این شهرستان بازدید کرد.

 جواد آقازاده در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی و بخشهای مختلف آن گفت : اگر در حوزه سلامت توفیقی بدست آمده است در سایه تلاش همکارانی است که در محیط کار می کنند و اگر در شاخص ها تغییری حاصل شده است به همت زحمات همکارانی است که در شبکه ها هم خوب کار می کنند از بهورز گرفته تا متخصصین که همه خدمات خوبی ارائه می کنند.

او افزود: انشاالله همین همکاری و همیاری ادامه پیدا کند تا بتوانیم حرف اول را در عرصه سلامت کشور بزنیم.

این بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی از عرصه سلامت شهرستان پیرانشهر در حالی صورت گرفته است که ماه گذشته، مدیر شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر در واکنش به کمبود پزشک در اورژانس این شهر به خبرنگار کردپرس گفته بود : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، شهرستان پیرانشهر را تحریم کرده است و هیچ گونه تمایلی برای رفع مشکلات درمانی بویژه تأمین کادر پزشکی برای تنها بیمارستان این شهرستان ندارند.

هر چند مدیر شبکه بهداشت ساعتی بعد از انجام این مصاحبه، گفته های خود را تکذیب کرد و خبر تکذیب آن در سایت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه هم قرار گرفت. اما مسئله تحریم حوزه درمانی پیرانشهر از سوی دانشگاه علوم پزشکی را شاید بتوان لابه لای اختلاف نظرهای رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با نماینده شهرستان های پیرانشهر و سردشت جست و جو کرد.

در همین خصوص مدیر شبکه بهداشت پیرانشهر هم گفته بود؛ این اختلاف نظر باعث بروز برخی از مشکلات درمانی و بهداشتی در این شهرستان شده است که بدون شک ادامه این روند تنها به ضرر مردم و مراجعه کنندگان خواهد بود.

چندی بعد در اواخر مهر ماه نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد؛ در راستای انجام تخلفات بسیار زیادی که “جواد آقازاده” در سمت ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان مرتکب شده است اقدام به تنظیم شکوائیه ای از شخص ایشان و معاون درمانی دانشگاه در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس کرده ام.

به گفته رسول خضری؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در اتخاذ تصمیمات خود هیچ گونه اختیاری ندارد، بلکه تابع افراد مشخصی است که حتی هیچ گونه ارتباط کاری با حوزه استان آذربایجان غربی ندارند.

سپس این نماینده مجلس و عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی متن شکایت خود از ریاست دانشگاه علوم پزشکی را مربوط به مرگ و میر مادران باردار در استان دانست و گفت: احتمالاً در نیمه دوم آبان ماه در راستای رسیدگی به این موضوع، اعضای هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی در سفری که بهمراه معاونین وزیر بهداشت به شهرستان پیرانشهر خواهند داشت، از مجموعه امکانات بهداشت و درمان پیرانشهر بازید خواهند کرد.

هر چند وزیر بهداشت به همراه معاون اول رییس جمهوری آبان ماه به آذربایجان غربی سفر کرد و چند پروژه بهداشتی و درمانی استان را افتتاح کرد اما خبری از حضور معاونان وزیر بهداشت و اعضای هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به پیرانشهر نشد.

به گزارش کردپرس ؛ باید دید حوزه درمانی پیرانشهر با وجود این کشمکش ها تا کجا توان دارد و مردم در کجای این دایره اختلاف نظرها جای می گیرند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست