اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت از تاریخ سیزدهم فروردین ۱۴۰۰ وضعیت شهرهای ارومیه، نقده و خوی قرمز شده است.

جواد آقازاده با بیان اینکه به دلیل افزایش سفرهای نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در استان روند افزایشی دارد، اظهار کرد: در این راستا همچنین شهرهای اشنویه، سردشت، بوکان، چالدران، ماکو، پلدشت و پیرانشهر نارنجی، شهرهای تکاب، شاهین دژ، میاندوآب، مهاباد، سلماس، شوط و چایپاره زرد خواهد بود.

وی هشدار جدی نسبت به روند افزایشی شیوع کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، گفت: برای مقابله با روند افزایشی کرونا ضروری است از تجمعات به ویژه سفرهای غیرضروری خودداری شود و سفر به شهرهای نارنجی و قرمز نیز ممنوع است.

آقازاده از ابتلای ۵۵۰ نفر به کرونا در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته در استان، ۵۵۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۱۳۷ نفر از بیماران در مراکز درمانی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: متأسفانه در شبانه روز گذشته نیز ۶ نفر در شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر و میاندوآب بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان باختند که با احتساب این فوتی‌های جدید، شمار فوتی‌ها از ویروس کرونا در استان به ۳ هزار ۷۸۳ نفر رسید.

آقازاده یادآور شد: هم اکنون ۶۳۲ نفر بر اثر ابتلاء به بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۶۵ نفر در  « آی‌سی‌یو » بستری و از این تعداد نیز ۴۱ تن به علت آسیب‌های ناشی از کرونا از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

تاکنون ۱۲۴ هزار و ۵۲۷ تن در آذربایجان غربی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

بر اساس اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها از جمله دورکاری ادارات، ترددهای شبانه، فعالیت صنوف و … اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست