اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در شبانه روز گذشته، ۱۲۷۹ نفر در استان به کرونا مبتلا و ۴۵۲ تن از آنان در مراکز درمانی بستری شدند

جواد آقازاده در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۲۱۲۲ نفر رسید از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۱۶۶ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

او ادامه داد: ۳۳۰ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۸۲ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در این مدت ۲۰ بیمار شامل ۱۱ از ارومیه‌، ۳ نفر از میاندوآب، ٢ نفر از مهاباد و ۴ تن دیگر در اشنویه، خوی، شوط و نقده جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۵۹۲۱ نفر رسید.

آقازاده افزود: توان واکسیناسیون در آذربایجان غربی به موازات استقبال مردم افزایش یافته و طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۳ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: با افزایش تعداد مراکز تزریق واکسن در تلاش هستیم رقم واکسیناسیون روزانه را در استان به ۶۰ هزار دُز برسانیم.

جواد آقازاده افزود: تغییر بازه فوت شدگان از بالای ۶۰ سال به ۴۰ تا ۶۰ سال بیانگر اهمیت واکسیناسیون است زیرا افراد واکسینه  شده به بیماری کووید ۱۹ مبتلا نمی شوند یا در صورت ابتلا بیماری خفیف خواهد بود که کمتر منجر به فوت می شود.

وی اضافه کرد: برخی از شهروندان نظیر تعدادی از فرهنگیان برای دریافت دز دوم واکسن مراجعه نکرده اند که باید توجه داشته باشند که دریافت دز اول بدون دز دوم ایمنی لازم را ایجاد نمی کند و در برخی کشورها حتی برای تداوم ایمنی دز سوم واکسن برای کادر درمان تزریق می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: با وجود ضرورت ثبت نام در سایت salamat.gov.ir روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، نیازی به ثبت نام در سایت ندارند.

آقازاده تاکید کرد: در صورت گرفتارنشدن استان از سمت کشور ترکیه که مبتلا به ۲ ویروس جهش یافته لامبدا و مو است، با ادامه رعایت شیوه نامه های بهداشتی از قبیل فاصله گذاری اجتماعی، شستن دستها، ممنوعیت ها و محدودیت های تردد وارد مرحله نزولی سیر بیماری خواهیم شد.

وی در مورد وقفه ایجاد شده در تزریق دز دوم به علت عدم تامین دز دوم واکسن برکت و “اسپوتنیک ” گفت: افرادی که دز نخست را اسپوتنیک تزریق کرده اند، دز دوم را واکسن  آسترازنکا دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست