اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری ۶۸۳ هزار تن کالا از مرزهای استان صادر شده که از این میزان ۴۱۲ هزار تن شامل ۶۰ درصد مربوط به بازارچه‌ها بوده است.

محمد دهقان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این آمار نشان می‌دهد که ماهانه حدود ۱۱۴ میلیون دلار صادرات از بازارچه‌های آذربایجان‌غربی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: طی سال جاری ۷۹۸ میلیون دلار کالا از بازارچه‌های مرزی این استان صادر شده که ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این مدت ۴۱۲ هزار تن کالا از بازارچه‌های مرزی آذربایجان‌غربی صادر شده که شامل صادرات از بازارچه پلدشت، ساری سو در ماکو، تمرچین در پیرانشهر، رازی در خوی و کیله در سردشت است.

وی اظهار داشت: بازارچه‌های تمرچین پیرانشهر، کیله سردشت و ساری سوی ماکو با ۲۰۷، ۱۷۸ و ۱۷ هزار تن به ترتیب رتبه‌های برتر را در استان به خود اختصاص داده است.

دهقان گفت:  بازارچه پلدشت با هشت هزار و ۵۳۱ تن در رتبه بعدی صادرات قرار دارد و  بازارچه مرز رازی به دلیل تعمیرات در گمرک، تعطیل است.

دهقان اضافه کرد: در این مدت ۲۷۱ هزارتن کالا به ارزش ۵۳۶ میلیون دلار نیز از گمرک‌های ۹ گانه آذربایجان‌غربی صادر شده که از نظر ارزش، ۲۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از بازارچه ها و گمرک‌های استان شامل انواع روغن‌های سبک و فرآورده‌های نفتی جز بنزین، سیب، هندوانه، کنسانتره سیب، ماست، انواع مواد پلاستیکی، انواع کالاهای نساجی، انواع کف پوش و انواع تولیدات صنایع غذایی است.

وی با اشاره به کشورهای هدف صادرات اظهار داشت: عراق، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان و ارمنستان کشورهای هدف صادراتی از آذربایجان‌غربی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست