اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: طی ۱۰ روز ابتدایی اجرای طرح نوروزی، ۱۱۶ هزار و ۸۶۹ نفر تردد مرزی نوروزی از مرزهای پنج گانه استان انجام شد.

ارسلان شکری با بیان اینکه طی تعطیلات نوروزی این تردد از مرزهای بازرگان ماکو، رازی خوی، سرو ارومیه، تمرچین پیرانشهر و پلدشت صورت گرفته و این روند همچنان ادامه دارد، افزود:

وی مرزهای بازرگان ماکو و رازی خوی به ترتیب با ۴۷ هزار و ۸۳۷ تردد و ۳۸ هزار و ۸۰۲ تردد در ورودی ترکیه و تمرچین پیرانشهر ۱۶ هزار و ۹۰۵ تردد در ورودی شمال عراق، بیشترین ترددها در این مدت را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: طبق آمار دریافتی از مرزهای استان، متوسط تردد روزانه ثبت شده در مرزهای آذربایجان غربی ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر بوده که با توجه به مسدود بودن مرز در سال گذشته، غیرقابل مقایسه با نوروز ۱۴۰۰ است.

وی با بیان اینکه در این مدت، ۹۲۴ دستگاه ناوگان عمومی نسبت به جابجایی مسافران برون مرزی در آذربایجان غربی اقدام کرده اند، اضافه کرد: آذربایجان غربی پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در مرز شمال عراق و پلدشت در مرز نخجوان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش ۹.۴۷ درصدی تردد خودروهای ورودی و خروجی به آذربایجان غربی خبر داد و افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی یعنی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان روز پنجم فروردین سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۹۳۴ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان انجام شد که نسبت به سال قبل افزایش ۹.۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در همین مدت کل تردد انجام شده در استان نیز ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو بوده که این مقدار حاکی از افزایش ۲۴.۷۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

شکری اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان پنجم فروردین سال جاری ۹۲۴ دستگاه ناوگان عمومی نسبت به جابجایی مسافرین برون مرزی اقدام کردند و در این مدت شاهد افزایش ۱۴ درصدی مسافرین نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی از آغاز طرح نوروزی تا ۵ فروردین ماه سال جاری از تعداد ۱۱۸۸ ناوگان باری و مسافری بازدید شده که ۵۷ مورد تخلف مشاهده شده برای رسیدگی به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع داده شده است.

شکری گفت: همزمان با اجرای طرح نوروزی با توجه به بارش‌های اخیر در شمال و جنوب استان راهداران در اسرع وقت نسبت به عملیات برف روبی و نمک پاشی محورهای برف گیر اقدام کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست