آوای مرز : مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا امکان تغییر نام اشتراک مشترکین شرکت توزیع برق استان به صورت غیرحضوری فراهم شده است.
اکبر حسن بگلو در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات این شرکت در جهت مدیریت و مقابله با ویروس کرونا اظهارکرد: بیشتر مردم استان برای انجام امور مربوط به شرکت برق مشترکین مجبور به مراجعه حضوری به مدیریتهای توزیع برق بودند اما با گسترش زیرساختهای لازم و تغییر شکل ارائه خدمات، بیش از ۲۳ خدمت شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در بستر وب ارائه میشود.
وی ادامه داد: با گسترش شیوع ویروس کرونا و لزوم اجتناب از ترددهای غیرضروری فرصتی فراهم شده است تا با معرفی خدمات غیرحضوری شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی امکان بهره مندی عموم مردم از این خدمات فراهم شود.
حسن بگلو ادامه داد: یکی از خدمات غیرحضوری حوزه معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی که در بستر وب ارائه میشود، تغییر نام صاحب اشتراک است، پس از خرید و فروش قطعی ملک مسکونی یا تجاری، آخرین مالک میتواند درخواست کند که صورتحسابها با نام خود شخص صادر شوند.
وی یادآور شد: مالکین میتوانند با ارائه اسناد رسمی یا احکام قانونی و یا اسناد مثبته دیگر از جمله قولنامه رسمی، تعهد محضری، تقاضای مالک انشعاب که مورد تأیید شرکت باشد پس از احراز هویت، تقاضای تغییر نام مشترک را بنماید که این اقدام پس از آزمایش و کنترل وسایل اندازه گیری امکان پذیر خواهد بود.
حسن بگلو افزود: مشترکین برای دریافت خدمت تغییر نام مشترک میتوانند به آدرس وب سایت شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی به آدرس www.waepd.ir مراجعه کرده و از طریق میز خدمت الکترونیک به خدمات درخواستی دسترسی پیدا کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین در راستای توصیه مراجع بهداشتی و درمانی و با هدف کاهش ضرورت مراجعه مردم به صورت حضوری در مکانهای پر ازدحام راهنمای استفاده از خدمات غیر حضوری پرداخت قبوض الکترونیکی برای استفاده مردم توصیه میشود.
وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اینکه یکی از راههای انتقال این بیماری حضور در جمعها و لمس سطوح مختلف است مشترکین شرکت توزیع نیروی برق میتوانند برای جلوگیری از ابتلاء به این بیماری قبض برق مصرفی خود را بدون نیاز به حضور فیزیکی و بدون هزینه اضافی از طریق راههای غیر حضوری پرداخت کنند.
حسن بگلو خاطرنشان کرد: در این راستا همه مشترکین شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی میتوانند با مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان از مجموعه خدمات غیرحضوری، اپلیکیشنها، استفاده کنند و از روشهای معرفی شده که قبلاً توسط این شرکت اطلاعرسانی شده است بهرهمند شوند.
وی با بیان اینکه بخشی از خدمات غیرحضوری این شرکت از طریق سامانه ۱۲۱ ارائه میشود گفت: مشترکین برق استان میتوانند در صورت بروز هر گونه مشکل قطعی، خرابی تجهیزات شبکه، خرابی روشنایی معابر و یا به منظور گزارش برق غیرمجاز و ضعف ولتاژ، با سامانه تلفنی ۱۲۱ تماس حاصل کنند.