اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از تولید روزانه ۵۰۰ تن زباله در شهر ارومیه خبرداد.

احد یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان اینکه روزانه ۵۰۰تن زباله در ارومیه تولید می شود گفت: با احتساب ۱۰۰ تن زباله تولیدی شهرهای اقماری و دهیاری های اطراف ارومیه ،روزانه  ۶۰۰ تن زباله تولید می شود که توسط ۸۸۰ نفر پاکبان و ۱۴۰ ماشین جمع آوری و به سمت سایت مرکزی دفن زباله در نازلو حمل می شود‌.

وی بااشاره به اهمیت مدیریت حجم الودگی در محل دفن زباله افزود: ۱۲۰ تن آهکپاشی برای جلوگیری از بوی بد زباله و شیرابه طی سال گذشته انجام شد.

او بااشاره به آماده سازی کانالهای هدایت آب برای فصل بارش پاییزی امسال افزود: با وجود کثرت بارشها طی سال گذشته با لایروبی های انجام شده قبل از شروع بارشها، حجم زیادی از آبهای سطحی از شهر خارج و به سمت دریاچه ارومیه هدایت شد و مشکلی در شهر ایجاد نشد.

یوسفی با بیان اینکه تفکیک از مبدا دغدغه جهانی و موضوع مهم در مدیریت پسماند است که باید تلاش کنیم به این امر مهم تحقق بخشیم تصریح کرد: نقطه آغاز تفکیک از مبدا از منازل شروع می شود که لازم است خانواده در این زمینه در راستای داشتن محیط زیستی عاری از الودگی همکاری کنند.

وی به افزایش زباله گردها در شهر اشاره کرد و گفت: از شهریور سال گذشته با افزایش چندبرابری قیمت ضایعات، تعداد زباله گردها نیز در شهر افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بااشاره به برنامه های فرهنگی در حوزه مدیریت پسماند، هدف جهانی مدیریت پسماند  را کاهش تولید زباله عنوان کرد و گفت: باید از طریق فرهنگسازی و ایجاد زیرساختها و افزایش توانایی بازیافت و تفکیک از مبدا به سمت کاهش تولید زباله حرکت کنیم.

وی برگزاری ۳جشنواره نقاشی پسماند در ۵ شنبه های اخر ماه ،با هدف فرهنگسازی کاهش تولید زباله و بازدید از غرفه های تفکیک زباله به منظور اشنایی با شیوه های تفکیک زباله را از اقدامات فرهنگی این حوزه عنوان کرد و گفت: مدیریت پسماند به دنبال افزایش غرفه های تفکیک زباله نیست بلکه با استفاده از ظرفیت ۱۰‌دفتر تسهیلگری و ۱۰ فرهنگسرای موجود در شهر بدنبال ایجاد بستری برای فرهنگسازی تفکیک زباله برای شهروندان است.

وی بااشاره به اینکه تخلیه نخاله و زباله های ساختمانی در داخل شهر معضل جدی در مدیریت پسماند است گفت:ریختن نخاله در کوچه و خیابانها بدلیل مسدود کردن مسیر رفت و آمد علاوه براینکه اجحاف حقوق شهروندی است با آغاز فصل بارشها و شسته شدن نخاله و ورود به کانالهای هدایت ابهای سطحی در شهر سبب مسدود شدن کانالهاو ابگرفتگی در معابر می شود.

یوسفی با تاکید بر اینکه لازم است آژانس های نخاله تاسیس شود تا از طریق این مراکز نخاله ها را مدیریت کنیم گفت: تخلیه نخاله های ساختمانی در ورودی شهر سبب ایجاد چهره ناخوشایندی می شود که سالانه هزینه زیادی برای تسطیح این مناطق انجام می شود.

وی با اشاره ایجاد بستری برای فرهنگسازی شعار نه به پلاستیک گفت: از یک ماه پیش اقدام فرهنگی نه به پلاستیک باهدف کاهش پلاستیک کمتر در ارومیه راه اندازی شده است که کیسه های پارچه ای بجای کیسه های پلاستیکی در اختیار شهروندان قرار میگیرد.

او با بیان اینکه ۶میلیارد تومان ماهیانه هزینه مدیریت پسماند شهری در ارومیه است بر اهمیت پرداخت عوارض پسماند ونوسازی توسط شهروندان تاکید کرد و گفت: معوقات سالانه عوارض نوسازی و پسماند ارومیه بیش از ۷۰‌میلیارد تومان است که ماهانه تنها یک ششم از هزینه های این حوزه وصول می شود.

وی بااشاره به آماده باش کامل پاکبانان در ایام محرم در سطح شهر  بیان کرد: همچون سنوات گذشته در  کلیه مناطق ۵ گانه و نواحی ۶ گانه شهرداری ارومیه  عملیات پاکسازی، نظافت، رفت و روب و نگهداشت اطراف هیات ها ، تکایا، مساجد به صورت مستمر انجام می شود.

یوسفی با اشاره به افزایش شیفت های پاکبانان در هسته مرکزی شهر در روزهای  تاسوعا و عاشورای حسینی، بیان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی پاکبانان علاوه بر شیفت شب در شیفت روز نیز در هسته مرکزی شهر چون خیابان امام خمینی (ره) در آماده باش صدرصدی هستند و به خدمات رسانی می‌پردازند.

وی بااشاره به تعبیه ۲هزار ۶۳۷ عدد مخزن فلزی زباله در معابر عمومی ارومیه افزود: بسیاری از شهروندان از بوی بد شیرابه تخلیه شده از این مخازن گله مند هستند در حالیکه طبق استاندارد نباید زباله های خانگی در مخازن عمومی ریخته شود چراکه زباله های خانگی هر شخص باید از جلوی منزل جمع اوری شود و این مخازن ویژه زباله های تر خانگی نیست‌.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بااشاره به خودکفایی در دوخت لباس فرم پاکبانان شهر ارومیه اظهار کرد: پیش از این هر ۶ ماه ۱۰۰۰ دست لباس از تهران با پارچه ای  که ۱۰۰ درصد وارداتی از چین بود برای پاکبانان خریداری می شد، که بابهره گیری از ظرفیت زنان کارافرین شهر دوخت این لباسها از طریق پارچه های ایرانی در ارومیه انجام  می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست