اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از شناسایی ۲۵ هزار مشترک پرمصرف آب شرب در استان خبر داد.

لطیف خوش سیرت در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه الگوی مصرف آب شرب در استان ۱۶ مترمکعب توسط هر واحد مسکونی در طول یک ماه تعیین شده است، افزود: این افراد بیش از ۲ برابر الگوی مصرف در آذربایجان غربی، آب مصرف می‌کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از مهمترین بخش‌های افزایش حجم مصرف آب شرب در استان، فرسودگی خطوط انتقال و توزیع در استان است که بخش قابل توجهی از منابع آب تولیدی در آنجا به هدر می‌رود و باید فکر اساسی در این خصوص صورت گیرد.

خوش سیرت یادآور شد: افزایش راندمان در این بخش مهم با نشت یابی و بهبود وضعیت شبکه می‌تواند بخش عظیمی از مصرف آب شرب را در آذربایجان غربی مدیریت کند که در این خصوص البته نیازمند اعتبار مناسب هستیم.

وی از ساماندهی پنج هزار و ۹۳۴ فقره انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب درطول سال گذشته در استان خبر داد و افزود: از تعداد کل انشعابات غیرمجار ساماندهی شده، چهار هزار و ۵۵۰ فقره انشعاب آب و مابقی انشعابات فاضلاب را شامل می‌شود.

وی، حجم آب مصرفی توسط این انشعابات در سال گذشته را بیش از یک میلیون و ششصد و سه هزار متر مکعب و حجم فاضلاب این تعداد انشعاب را ۳۶۲ هزار و ۵۰۴ متر مکعب عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: ۱۰۰ درصد شهرهای استان و ۸۶ درصد روستاهای استان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند که درصدد هستیم این آمار را در روستاها با برنامه ریزی مناسب بالا ببریم.

خوش سیرت با بیان اینکه با فعالیت ۱۴ تصفیه خانه آب در سطح شهرهای استان، آب شرب سالم و تصفیه شده در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: از ۲ هزار و ۹۰۰ روستای استان ۸۶ درصد آن تحت پوشش شرکت آب وفاضلاب قرار داشته و از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی وی با بیان اینکه بودجه شرکت‌های آب و فاضلاب نسبت به سال گذشته ۳.۵ برابر افزایش یافته است، گفت: با تخصیص ۹۶۷ میلیارد تومان اعتبار، ظرف ۳۰ ماه ۳۷۹ روستای استان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست