اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : روابط عمومی وزارت دفاع در اطلاعیه‌ای از شهادت محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه در یک حمله تروریستی در روز جمعه خبر داد.

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بعدازظهر جمعه عناصر تروریست مسلح، خودرو حامل  فخری زاده را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها، وی به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

در این اطلاعیه آمده است: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل، این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این اطلاعیه، اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و استاندار این استان اعلام کردند: دشمنان نظام در برابر پیشرفت های علمی فرزندان این سرزمین به اعمال غیرانسانی تروریستی روی آوردند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی و محمد مهدی شهریاری روز شنبه در پیامی جداگانه به مناسبت ترور محسن فخری زاده شهید صنعت دفاعی کشور، شهادت وی را به رهبر معظم انقلاب و خانواده این شهید تسلیت و تبریک گفتند.

در پیام نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه آمده است:

شهادت مظلومانه دانشمند شهید محسن فخری زاده که در اقدامی تروریستی به لقاء الله شتافت،  مردم بصیر و همیشه آگاه ایران‌اسلامی را داغدار کرد و سبب تالم‌ و تاثر اینجانب گردید.

شهید سرافراز محسن فخری زاده یکی از شخصیت های برجسته علمی و پژوهشی در حوزه دفاعی در کشور محسوب می‌شد که سالها عمر با برکت خود را در مسیر خدمت به نظام‌اسلامی و ارتقای علمی و تحقیقاتی کشور صرف نمود که همواره در لیست ترور دشمنان قرار داشت و با نثار خون مطهر خود نشان داد، اعتماد به دشمن جنایتکار و مذاکره با ایادی استکبار و کشورهایی که جز رسیدن به اهداف شوم خود مسیری را دنبال نمی‌کنند ثمری جز ریخته شدن خونها واز دست دادن سرمایه های حقیقی این مرز و بوم نخواهد داشت.

استکبار جهانی و تروریست های وابسته بدانند با این اقدامات ضد انسانی و خائنانه نمی‌توانند در عزم استوار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رسیدن به قله های علم‌و فناوری خللی ایجاد کنند و مرتکبین این جنایت نفرت انگیز بزودی به سزای اعمال ننگین شان خواهند رسید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه بزرگ به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده محترم و همه آحاد ملت بزرگوار و صبور ایران، از خداوند متعال برای این شهید سرافراز علودرجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نمایم.

استاندار آذربایجان غربی نیز در پیام خود آورده است:

ترور دانشمند فرهیخته شهیدمحسن فخری زاده بار دیگر ورشکستگی خودخواهان و سلطه جویان بین المللی را ثابت کرد.

دشمنان این نظام با آگاهی از ناتوانی خود در برابر پیشرفت های علمی فرزندان این سرزمین به اعمال غیرانسانی تروریستی روی می‌آورند.

اینجانب بدین وسیله این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری، ملت استوار ایران اسلامی، نیروهای مسلح، جامعه علمی و خانواده آن شهید عزیز تبریک و تسلیت عرض نموده و برای آنان صبر و سکینه الهی و برای شهید عزیزمان علو درجات را از خداوند متعال مسالت دارم.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در پیامی شهادت شهید سرافراز اسلام محسن فخری زاده، پدر هسته ای ایران را تسلیت گفت.

به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی در پیام دکتر علی اکبر گروسی آمده است؛

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

ملت بزرگ ایران اسلامی بار دیگر یکی از مجاهدان خدوم و اهل علم و ایمان خود را تقدیم مکتب سرخ حسینی کرد و خونی تازه، بر پای درخت نظام اسلامی جاری شد.

سفاکی و شقاوت دشمنان این ملت که  راه مقابله با اراده مردم مان را جز در ترور ناجوانمردانه نمی بینند، در طول بیش از ۴دهه عمر شریف انقلاب اسلامی بر جهان ثابت شده است و جهان فهمید که آنان راه به جایی نخواهند برد و به فرموده ی حضرت امام‌خمینی رحمت الله علیه، این خون ها باعث بیداری بیش از پیش ملت ما می شود.
اینجانب شهادت دانشمند فرزانه شهید محسن فخری زاده را به امام عصر ارواحنا فداه، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی  و ملت شریف کشور خصوصا مردم شهید پرور استان تبریک و تسلیت عرض نموده، از خداوند منان برای آن شهید والا مقام، علو درجات و برای بازماندگان، صبر و اجر مسالت دارم.
علی اکبر گروسی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی

تروریستهای بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر  خودروی حامل شهید محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری  وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل شهید فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست