اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : بر اساس اعلام ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی، وسعت دریاچه ارومیه در اول مرداد ماه به نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۶۵۶ کیلومتر و حجم آن ١.٩٨ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.

همچنین آخرین وضعیت دریاچه در اول مرداد ماه ١۴٠٠ نشان می دهد که تراز دریاچه ١٢٧٠.٩۶ متر است و نسبت به مشابه سال گذشته که ١٢٧١.۵۵ متر ثبت شده است.

حجم کنونی دریاچه ارومیه ٣ میلیارد و ٧٢ میلیون مترمکعب است که با کاهش ١.٩٨ میلیارد مترمکعبی مواجه است چرا که در مدت مشابه سال گذشته حجم آن ۵ میلیارد و ٧٠ میلیون مترمکعب بوده است.

وسعت دریاچه ارومیه نیز ۶۵۶ کیلومتر کاهش یافته است. اکنون دریاچه ارومیه ٢ هزار و ٨۴۵ کیلومترمربع وسعت دارد در حالی که در مشابه سال گذشته این وسعت به ٣ هزار و ۵٠١ کیلومترمربع رسیده بود.

در محاسبات تراز اکولوژیک دریاچه نیز تراز دریاچه ١٢٧۴.١٠ متر، وسعت آن ۴ هزار و ۶٣۵ کیلومترمربع و حجم آبی آن ١۵ میلیارد و ۵٠ میلیون مترمکعب آورده شده است.

حجم دریاچه ارومیه در ٧ تیر ماه سال جاری که اولین آمار ارائه شده توسط ستاد احیای دریاچه در تیر ماه ١۴٠٠ محسوب می شود، ۴ میلیارد و ٢۴ میلیون مترمکعب بود و وسعت دریاچه هم در آن زمان ٣ هزار و ۴٢٢ کیلومتر مربع بوده است.

دریاچه ارومیه به نسبت یک ماه گذشته نیز در حجم و وسعت با کاهش روبه رو شده است. امسال به دلیل شرایط خشکسالی حق آبه دریاچه ارومیه تنها در اوایل بهار جاری شد و پس از آن به دلیل اولویت آب شرب و کشاورزی، رهاسازی آب به دریاچه ارومیه متوقف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست