اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده مهاباد در مجلس با بیان اینکه ایران تبدیل به بزرگترین واردکننده گوشت در منطقه شده است، گفت: ۵۰ درصد ظرفیت دامداری‌های استان آذربایجان غربی خالی از ظرفیت تولید هستند.

جلال محمود زاده درباره وضعیت صنعت دامداری در آذربایجان غربی، گفت:استان آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید محصولات دامی و شیری در شرایطی است که نزدیک به  ۵۰ درصد ظرفیت دامداری صنعتی در این استان خالی از ظرفیت تولید هستند.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دامداری های سنتی نیز در استان آذربایجان غربی براثر تب برفکی در طی ۳ سال گذشته با تلفات بالای دامی  روبرو شدند و ازهمین رو دولت نیز در این راستا تسهیلاتی ارائه نکرده است  تا بتوان دام های تلف شده در دامداری‌های سنتی را به نوعی جبران کرد.

او افزود: جمعیت دام در دامداری‌های مهاباد و در کل کشور کاهش پیدا کرده است و از همین رو، این مسئله موجب شده است که دولت با تعرفه صفر گوشت قرمز را از کشورهای دیگر بالاتر از  قیمت گوشت داخلی وارد کند.

محمودزاده افزود : با در نظرگرفتن نیمی از هزینه‌هایی که برای  واردات گوشت  متحمل می شویم؛ می توان با سرمایه گذاری در تولید گوشت به خودکفایی نایل شد و این درحالی است که  در سه سال گذشته شعار می دادند به مرز خودکفایی گوشت رسیده ایم.

 او ادامه داد: ما تبدیل به واردکننده گوشت قرمز در منطقه  شده ایم و این امر خبر خوبی برای اقتصاد ما تلقی نمی‌شود و این موضوعات همواره برای عدم مدیریت بهینه در تولیدگوشت تلقی می‌شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ایران تبدیل به بزرگترین واردات گوشت در منطقه شده است، اظهار داشت: ۵۰ درصد ظرفیت دامداری‌های استان آذربایجان  غربی خالی از تولید هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست