اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی استان باید خروجی مشخص داشته و مساله محور باشد، گفت: تشکیل جلسات صوری و تصویب مصوباتی که اجرایی نشود، قابل قبول نیست.

رضا ابراهیمی امروز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان تاکید کرد: سوادآموزی و مبارزه با بی سوادی از سوی دستگاه های متولی جدی گرفته شود.

او دستگاههای متولی را به اقدام عملی در راستای مصوبات شورای پشتیبانی سوادآموزی مکلف کرد و افزود: ریشه کنی بی سوادی هدف اصلی این شورا بوده و قطعاً سوادآموزی در بهبود شاخص توسعه انسانی تاثیر چشمگیری دارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی توجه ویژه به سوادآموزی اقشار مختلف جامعه را ضروری دانسته و تصریح کرد: شناسایی و تحت تعلیم قرار دادن افراد بی سواد بخصوص در روستاها پیگیری شود.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: انسداد مبادی بیسوادی و جذب تارکان تحصیل از اولویت‌های آموزش و پرورش استان در حوزه سوادآموزی است و تحول آفرینی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تنها با تحول در آموزش و پرورش محقق می شود.

جواد جنگی، با اشاره به اینکه حیات طیبه هدف غایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است؛ ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منبعث از کلام الله مجید، بیانات ائمه اطهار و مطالبات رهبری از آموزش و پرورش تدوین شده است.

او تاکید کرد: تربیت انسانهای مؤمن، مدیر و مدبر و پایبند به ارزش‌های ملی و اسلامی رویکرد آموزش و پرورش در ایران اسلامی است و  بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ کشور، دانش آموزان امروز باید ایران اسلامی را در زمینه های مختلف به رتبه شاخص منطقه برسانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: رویکرد نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر گزاره‌ای ارزشی و تبیین اهداف انقلاب و راه و رسم شهداست و یکی از رسالتهای مهم امروز آموزش و پرورش، تقویت هویت ملی و آشنایی با فرهنگ غنی ایران اسلامی در بین دانش آموزان است.

سپس حسن رحمانی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۳۳۸۶نفر در دوره سواد آموزی، ۶۷۵۵نفر در دوره انتقال و ۶۰۱۲نفر در دوره تحکیم جذب و تحت آموزش قرار گرفته اند.

او افزود: بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵ و مراجعه خانه‌ به‌ خانه، ۳۳هزار نفر بی سواد در سطح استان شناسایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست