اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : شهردار مهاباد گفت: در یک سال گذشته شهرداری مهاباد ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان حقوق معوقه به پرسنل و کارکنان بدهکار است که ۳۴ درصد از آن شامل حقوق پایه امسال پرسنل می شود.

به گزارش کردپرس، سخنگوی شورای اسلامی شهر مهاباد در نشست علنی شورا و شهرداری این شهر گفت: برای سال آتی باید بودجه های عمرانی قبل از پایان سال تعریف شوند.

ابراهیم کریمی با انتقاد از امور مالی شهرداری مهاباد اظهار داشت: درآمد و هزینه های قطعی سال ۹۶ هنوز به ما اعلام نشده است. از متمم بودجه سال ۹۶ هیچ خبری نیست و مشخص نیست که آیا تهیه شده است یا خیر؟!

او ادامه داد: تطبیق بودجه و حسابرسی سال ۹۶ نیز هنوز اعلام نشده چرا که قرار بود گزارش کار به ما داده شود و امیدواریم تا پایان سال این موارد را ببینیم.

در این نشست شهردار مهاباد مجموع درآمد شهرداری مهاباد از ابتدای فروردین سال جاری تا پایان مهرماه را ۲۲ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: مبلغ ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این میزان غیر نقدی بوده  و ۷۷  درصد درآمد، صرف هزینههای ضروری و حقوق پرسنل شده است.

کامران علیزاده آذر در خصوص بدهی های شهرداری مهاباد گفت: ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بدهی به اداره مالیات باقی مانده که بخش بزرگی از آن پرداخت شده و درحال حاضر ۳۳۶ میلیون تومان بدهی باقی مانده که ۸۶ میلیون آن شامل بخشودگی جریمه مالیاتی می شود.

او با اشاره به اینکه پرونده های مالیاتی سال های ۹۵ و ۹۶ شهرداری مهاباد نوشته نشده است، ادامه داد: شهرداری از سال ۸۹ تا کنون ۱۵میلیارد تومان به سازمان بیمه تأمین اجتماعی بدهکار است که ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این مبلغ بدهی بصورت بدهی خالص است و مابقی آن مربوط به جریمه است.

علیزاده آذر اظهار داشت: از ابتدای شهریورماه سال گذشته تا آخر مهرماه سالجاری، شهرداری مهاباد ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان حقوق معوقه به پرسنل و کارکنان بدهکار است. که از این میزان ۳۴ درصد حقوق پایه و ۳۰ درصد مزایای سال جاری است. البته ۳۶ درصد باقیمانده نیز مربط به مزایای سال گذشته است.

او با اشاره به مازاد نیرو در شهرداری مهاباد گفت: شهرداری مهاباد جزو شهرداریهای اول استان از نظر نیروی مازاد است و درآمد پایدار شهرداری بسیار پایین است. هر چند در این راستا اقداماتی چون ساماندهی سیستم اداری جهت کاهش هزینهها انجام گرفته است.

علیزاده آذر با اشاره به اینکه در مکان یابی سایت دفن پسماند شهری پیشرفتی حاضل نشده تصریح کرد: ظرفیت سایت سیدآباد به اتمام رسیده اما در مکان یابی سایت جدید با عدم همکاری مسئولان روبه رو هستیم.

شهردار در خصوص اقدامات عمرانی شهرداری مهاباد گفت: ۸۰ درصد اقدامات تقاضا شده از شهرداری در شهرک صنفی کاوه به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: عملیات کمربندی داشامجید نیز به احتمال زیاد در نیمه دوم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. همچنین طرح پیشنهادی سنگفرش کردن میدان منگوران نیازمند بودجه ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی است که در بهار ۹۸ به بهره برداری می رسد.

گفتنی است؛ در این جلسه در خصوص سایر اقدامات عمرانی شهرداری مهاباد در سال جاری عنوان شد که از ابتدای سال تا کنون حدود ۸ میلیارد تومان صرف پروژه های عمرانی شامل دیوار کشی، آسفالت، لکه گیری آسفالت، بتن ریزی، جدول گذاری، خاک برداری و… شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست