اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت:امروز نیاز است که واحدهای فناورانه و دانش بنیان تقویت شوند و دانشمندان و مجموعه های تخصصی و فناورانه که کارهای علمی و تخصصی انجام می دهند ارتباط خود را تقویت و صنعت و تولید کانال ارتباطی قوی را با دانش ایجاد کند.

ناصر عتباتی به همراه تعدادی از معاونین قضایی و سازمان‌های تابعه از مجموعه پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی بازدید کرد.

وی پس از این بازدید در نشستی که با مدیران شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه مدیریتی پارک علم و فناوری استان داشت اظهارداشت: با توجه به اینکه امسال دستور و فرمان مقام معظم رهبری در بحث تولیددانش بنیان و حمایت از فعالیتهای دانش بنیان به منظور اشتغال آفرینی می باشد، در اجرای برنامه هایی که دستگاه قضایی استان در راستای لبیک عملی به فرمان معظم له داشته امروز بازدیدی از این مجموعه دانش بنیان داشتیم تا از نزدیک در جریان مشکلاتی که دستگاه قضایی می تواند با استفاده از ظرفیتهای قانونی و قضایی که دارد با مساعدتهای لازم این مشکلات را مرتفع نماید آشنا شویم.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: امروز شاهد این بودیم که در این مرکز فعالیتهای علمی و تخصصی خیلی خوب و قابل توجهی صورت می گیرد، ولی کافی نیست و نیاز به تقویت، هم از حیث ساختاری و هم از حیث فضای فیزیکی و هم از حیث تبیین، تبلیغ و ترویج فعالیتهای این مجوعه برای اطلاع اهالی صنعت و تولید به منظور بهره گیری از این امکانات به شکل مطلوب و در راستای افزایش بهره وری کاری و کاستن از هزینه های غیر متعارف و پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات خود می باشد که این امر هم به سود تولیدکننده و هم به سود مصرف کننده است.

رئیس شورای قضایی استان افزود: توجه به تولید داخلی و ملی خصوصاً با رویکرد فناورانه و مبتکرانه بسیار حائز اهمیت است، از این رو دستگاه قضایی استان بر اساس وظیفه قانونی خود در صیانت از حقوق عامه و بیت المال این توجه را از مدیران خواستار است تا این مدیران به فعالیتهای دانش بنیان توجه بیشتری داشته و از تولیدات داخلی که تمامی استانداردهای لازم را هم دارند در حوزه های کاری خود بیشتر استفاده کنند.

مقام ارشد قضایی استان به تقویت ارتباط دانشمندان با مجموعه های دانش بنیان و فناورانه تاکید کرد و گفت:  کند، چرا که تولید و دانش مکمل هم می باشند یقین نتیجه و خروجی این ارتباط و تعامل تحقق ملموس فرمان مقام معظم رهبری در پایان سال است.

عتباتی ادامه داد: مشکلات و کمبودها و تحریم ها وجود دارد ولی کار بزرگ این است که جوانان کشور توانسته اند به این مشکلات و تحریم فائق آیند و این میسر نیست مگر با تلاش و کوشش بی وقفه و دائم.

وی افزود: باید صنعت و اقتصاد استان در راستای حمایت از فعالیتهای دانش بنیان در خدمت این شرکتها باشند و حمایت های لازم را معمول نمایند.

عتباتی در پایان با اشاره به تاسیس دفتر حمایت قضایی از این فعالیتهای دانش بنیان در دادگستری استان گفت: به همه شرکت های دانش بنیان اعلام شود که دفتر حمایت قضایی از این فعالیتهای دانش بنیان تشکیل شده و آماده ارائه خدمات و حمایت لازم می باشد تا این شرکتها از خدماتی که توسط ابن دفتر ارائه می گردد بهره مند شوند.

در ادامه این جلسه منصور فر رئیس پارک علم و فناوری استان نیز گزارشی از شرکت های دانش بنیان ارائه و گفت: در استان آذربایجان غربی ۵۱ شرکت دانش بنیان وجود دارد که امیدواریم با کمک و همیاری دستگاه های اجرایی بتوانیم شرکتهای دانش بنیان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی ادامه داد: عدم توجه به شرکتهای دانش بنیان استان و عدم حمایت از آنها موجب خواهد شد که این شرکتها فعالیتهای خود را به استانهای دیگر منتقل دهند و اگر حمایتها از این شرکتها صورت گیرد به طور قطع نتایج آن به نفع مردم استان خواهد بود.

در ادامه جلسه مدیران شرکت‌های دانش بنیان حاضر در جلسه به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص حمایت از فعالیت های فناورانه و شرکت های دانش بنیان پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست