اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نشست جمع بندی بازدید نظارتی یک روزه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه آذربایجان غربی عصر دوشنبه ۷ تیرماه با حضور جمعی از نمایندگان و مسئولان کشوری و استانی در فرمانداری پیرانشهر برگزار شد.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس در این نشست ضمن گرامیداشت سالروز واقعه هفتم تیر و بمباران شیمیایی شهر سردشت گفت: تحقق عدالت یکی از اصلی ترین ماموریت های انبیا (ع) است و بدون تحقق این امر حکومت ها پایدار نمی مانند، لذا با توجه به اینکه بیشترین سهم از بودجه در تهران نسبت به آن تصمیم گیری می شود و تنها ۱۰ درصد آن در اختیار استان ها است، امروز می خواهیم با خرد جمعی تعداد مشخصی از گره های مردمی را باز کنیم و یک ماه آینده نیز روند اجرای مصوبات را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به مصوبات انجام شده تصریح کرد: مقرر شد شرکت هواپیمایی استمرار حضور شبانه هواپیمای آتا در فرودگاه ارومیه را برقرار نماید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه برای تکمیل بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در حال احداث شهرستان نقده، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت بهداشت و درمان تا آخر تیرماه اختصاص خواهد یافت، افزود: در این راستا ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر از سوی استانداری و همچنین دیگر مجموعه های ذی ربط اختصاص خواهد یافت.

نیکزاد با بیان اینکه طبق مصوبه بازدید نظارتی جهت تکمیل مصلی شهرستان نقده مبلغ ۳۰ میلیارد ریال ظرف مدت یک ماه به این مجموعه تخصیص خواهد یافت، اظهار کرد: همچنین در راستای احداث کانال روستای تسوه مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از منابع ملی بنیاد مسکن و مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از منابع استانی اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال از منابع ملی جهت تاسیسات زیربنایی، روبنایی و رفع مشکلات مسکن مهر استان بر اساس پیشرفت فیزیکی در اختیار راه و شهرسازی آذربایجان غربی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: در این میان طی مدت ۱۵ روز زمین مورد نیاز شهرستان پیرانشهر به مساحت ۷۰ هکتار در کمیسیون ماده ۵ مطرح و با تایید استانداری و طرح و پیگیری آن در شورای عالی به نتیجه خواهد رسید؛ همچنین برای ۴ شهرستان نقده، پیرانشهر، اشنویه و سردشت از منابع ملی در اختیار و غیراستانی از منابع بنیاد مسکن به ازای هر شهرستان ۳۰ میلیارد ریال به صورت صددرصد تخصیص خواهد یافت.

نایب رئیس مجلس یازدهم با بیان اینکه مقرر شد جهت ایجاد فاز اول ساخت مسکن در سردشت، ضمن مشخص شدن زمین مورد نیاز، سایر مسائل از سوی بنیاد مسکن پیگیری شود، گفت: در این میان کلیه عملیات جاده پیرانشهر تا داخل مرز تمرچین تا آخر شهریورماه نهایی خواهد شد، همچنین در راستای احداث و آسفالت جاده سردشت به بوکان مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال و جهت بهسازی و آسفالت محور رزکاری- اندیزه تا پایان شهریور ماه ضمن تامین کل قیر مورد نیاز، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال تخصیص داده خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر مصوبات نشست درخصوص مسائل مرتبط با راه شهرستان های آذربایجان غربی اظهار کرد: جهت تعریض و عملیات جاده اشنویه به ارومیه، ضمن تامین کلیه قیر مورد نیاز و اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال از منابع ملی، ۲۰۰ میلیارد دیگر نیز توسط استان تا پایان سال اختصاص خواهد یافت؛ همچنین جهت تکمیل پروژه احداث راه اصلی نقده-پیرانشهر علاوه بر مبلغ ۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته، ۵۰ میلیارد ریال دیگر اختصاص می یابد و کلیه قیر مورد نیاز نیز تا پایان مهرماه تامین و پروژه به اتمام می رسد. در این بین مقرر شد از ۱۷ کیلومتر جاده مرز کیله سردشت ، احداث ۵ کیلومتر آن آغاز شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تامین اعتبار آب شرب توه و شین آباد، مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات متمرکز آبرسانی ملی توسط شرکت مهندسی آبفای کشور تامین خواهد شد، گفت: تامین اعتبار آب شرب روستایی مجتمع خراپه به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال و همچنین اعتبار اعتبار آب شرب ۴۱ روستای مجمع ژاله به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات متمرکز آبرسانی ملی توسط شرکت مهندسی آبفای کشور انجام خواهد شد، در این بین تامین اعتبار پروژه های آبرسانی روستایی مشکل دار در شهرستان های سردشت و پیرانشهر از محل اعتبارات استانی انجام می شود.

نیکزاد با بیان اینکه تامین اعتبار مورد نیاز حدود ۸۰ میلیارد ریال جهت اجرای تاسیسات فاضلاب مسکن مهر شهر محمدیار به نسبت ۷۰ درصد از محل اعتبارات متمرکز شرکت آبفای کشور و ۳۰ درصد مابقی توسط سازمان ملی مسکن انجام می شود، اظهار کرد: در این میان تامین اعتبار جهت اجرای پروژه های تنش آبی در شهرهای فلاس، ربط و سردشت به میزان ۱۷۰ میلیارد ریال به نسبت ۵۰ درصد از محل اعتبارات شرکت آبفای کشور و ۵۰ درصد از منابع استانی انجام می شود؛ در زمینه فاضلاب اشنویه نیز با توجه به وجود ردیف ماده ۲۳ ، راهکار ماده ۵۶ نیز توسط نماینده شهرستان پیگیری خواهد شد.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: براساس مکاتبه استاندار آذربایجان غربی زمین های کشاورزی که نیاز به تخصیص آب از سد کانی سیب پیرانشهر و کولسه سردشت دارند، پیگیری لازم جهت تخصیص آن انجام خواهد شد؛ در این میان پیگیری لازم جهت تخصیص اعتبار و پرداخت بهای زمین های زیرآب رفته نیز توسط مسئولان ذی ربط انجام می شود و زمین هایی که مبالغ آن پرداخت شده، به سرعت به تملک دولت درخواهد آمد.

وی اظهار کرد: ظرف ۱۵ روز استاندار آذربایجان غربی سرمایه گذاری را به گمرک معرفی خواهد کرد و گمرک نیز ظرف ۱۰ روز اقدامات لازم در راستای فراهم شدن زمینه جهت نصب ایکس ری گمرک پیرانشهر انجام خواهد داد و با همکاری مسئولان گمرک کشور و استانداری آذربایجان غربی نیز طی مدت یک هفته موضوع مشکل پیمانکار گمرک پیرانشهر حل و فصل خواهد شد.

نیکزاد تصریح کرد: پیگیری وضعیت اجرا و عملیاتی شدن مصوبات بازدید نظارتی یک روزه از آذربایجان غربی در تاریخ ۲۱ تیرماه در هیات رئیسه مجلس صورت خواهد گرفت.

در ادامه این نشست علی خضریان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای سردشت گفت: سیره عملی شهید بهشتی نشان داد که چطور باید در راستای اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی تلاش کنیم و برای رسیدن به اهدافمان کار جمعی انجام دهیم، زیرا کار فردی به نتیجه نخواهد رسید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان توجه داشته باشند که نباید صرفاً به مردم وعده و وعید دهند، زیرا سردادن شعار و نداشتن عمل لازم، سبب ناامیدی خواهد شد.

همچنین سید علی موسوی در این نشست گفت: فراکسیون مناطق محروم و شهرهای کمتر توسعه یافته مجلس تلاش می کند در بازدیدهای نظارتی از مناطق مختلف کشور در جریان محرومیت ها قرار بگیرد تا بتوان با بهره گیری از ظرفیت قوه مقننه، این موارد را کاهش دهیم.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال شهرستان نقده دارای بیمارستان نیمه تمام ۲۰۰ تختخوابی است که در صورت اتمام این پروژه، ظرفیت درمانی و بهداشتی مناسبی برای مردم این شهرستان و شهرهای اطراف ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های کشاورزی شهرستان های نقده، اشنویه، پیرانشهر و سردشت باید احیا شود، تصریح کرد: در بازدید نظارتی امروز تامین آب شرب، آب کشاورزی و تصفیه خانه از جمله معضلاتی بود که افراد نسبت به آن اذعان داشتند؛ همچنین وضعیت راه های مواصلاتی شهرستان های یاد شده نیز اصلا مناسب نیست و باید هر چه سریعتر به آنها رسیدگی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن گرامیداشت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت و محکوم کردن این جنایت خاطرنشان کرد: این فاجعه بزرگ توسط کسانی رخ داد که ادعای حقوق بشر و دموکراسی در جهان دارند.

براساس این گزارش علی زنجانی حسنلویی نیز با اشاره به دغدغه های مردم حوزه انتخابیه گفت: جاده بناب-ملکان- نقده و پیرانشهر-تمرچین از سال ۸۹ جهت احداث در دستور کار قرار گرفته، اما به دلیل عدم تامین اعتبارات لازم فقط ۱۵ کیلومتر آن احداث شده است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس یازدهم تصریح کرد: مسکن مهر نقده برای محوطه سازی نیازمند تامین اعتباری ۵ میلیارد تومانی است که امیدواریم مسئولان توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حجم مبادلات تجاری مرز پیرانشهر از طریق ترانزیت به داخل کشور منتقل می شود، تصریح کرد: این مهم در حالی است که کامیون های عبوری همگی از مرکز شهر عبور می کنند، زیرا شهرستان نقده هیچ کمربندی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم مسائلی مانند فاضلاب شهری اشنویه، تامین آب کشاورزی نقده و محمدیار و عدم تامین اعتبار لازم برای بیمارستان های نقده و اشنویه را از دیگر دغدغه های مردم حوزه انتخابیه اش دانست.

در ادامه این نشست کمال حسین پور با اشاره به مشکلات مردم پیرانشهر و سردشت گفت: نیمی از آب شرب پیرانشهر از محل چاه ها تامین می شود که به هیچ عنوان تصفیه نمی شوند، و این در حالی است که پروژه های مربوط به تامین آب شرب شهرستان ها صرفا ۶۰ الی ۷۰ درصد پیشرفت داشته و به نتیجه نهایی نرسیده است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت با بین اینکه ضریب رشد جمعیت حوزه انتخابیه اش بالاست، اظهار کرد: بر این اساس باید فاز ۲ تصفیه خانه پیرانشهر و سردشت هر چه سریعتر اجرایی شود.

وی ادامه داد: جاده سردشت – بوکان برای تکمیل شدن نیازمند تامین اعتبار است، همچنین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیاز به پیش بینی زمین در دو شهرستان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تکمیل و بهره برداری سد پیرانشهر، ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی و تامین آب کشاورزی را از دیگر دغدغه های مردم حوزه انتخابیه اش دانست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست