اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: یکهزار و ۲۰۰ تاجر در حال حاضر در استان فعال است و کار بازرگانی انجام می دهد.

جعفر صادق اسکندری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تجار در حال حاضر کار تخصصی صادرات محصولات تولیدی در استان و دیگر مناطق کشور را به ۵۰ کشور مدیریت می کنند.
وی اضافه کرد: با تلاش دستگاه های اجرایی، تولید کنندگان و تجار در بخش های مختلف طی سال جاری بیش از یک میلیارد دلار صادرات از آذربایجان غربی صورت گرفته که در نوع خود بسیار مهم است.

او با اشاره به ظرفیت های آذربایجان غربی در حوزه های مختلف صنعتی و معدنی بیان کرد: این استان بزرگترین واحد تولیدی صنعت پلی‌اتیلن جهان را داراست که در کتاب گینس نیز ثبت شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: برندهای مشهور درب ضد سرقت، صنایع تولیدی مبل، صنایع تبدیلی کشاورزی و تولید آبمیوه در این استان فعال است که محصولات آنها علاوه بر داخل کشور، به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر می شود.
اسکندری از وجود ۳۶ شهرک صنعتی در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در صدد هستیم از ظرفیت این شهرک ها برای توسعه بخش صنعت و افزایش سهم آن در درآمد استانی استفاده کنیم.
وی به فعالیت ۴۵۰ واحد معدنی ۴۱ نوع ماده استخراجی در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: در بخش کانی های فلزی حدود ۱۲ درصد طلای‌ کشور در این استان تولید می شود و ما تامین کننده اصلی ‘واریت’ کشور که در استخراج نفت کاربرد دارد، هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست