اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: استان آذربایجان غربی با کسب رتبه ۲۸ کشوری در بین ۳۱ استان، جز چهار استان آخر از لحاظ شاخص آموزش و پرورشی است.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: در نشستی که به همراه مجمع نمایندگان استان و استاندار با وزیر آموزش و پرورش و معاون نوسازی مدارس برگزار شد وضعیت و درخواست ارتقای شاخص های آموزشی استانی مطرح شد.

وی افزود: این نشست علاوه بر بررسی کردن مشکلات آموزشی استان، به منظور اخذ اعتبارات ویژه ایی آموزشی برای آذربایجان غربی، قبل از تعیین شدن بودجه سال ۹۸ برگزار شد.

محمودزاده گفت: استان آذربایجان غربی به  ۵ هزار و ۲۰۰ کلاس آموزشی نیاز دارد که  اگر اعتبارات آموزشی کل ایران به آذربایجان غربی اختصاص داده شود، می توان گفت، این میزان کمبود را پوشش خواهد داد. بنابراین این استان به اعتبارات ویژه و جهشی نیاز دارد تا شاخص آن از رتبه ۲۸ام ارتقا یابد.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش نیز دستور داد تا جهت تجهیز، نوسازی و ساخت و ساز مدارس در استان اعتبارات ویژه ایی غیر از اعتبارات موجود در نظر گرفته شود. همچنین استاندار نیز اعلام کرد که به دلیل پایین بودن شاخص آموزش و پرورش در استان امسال، از بودجه ی استانی، اعتبارات آموزش و پرورش را نسبت به سایر نهادها بیشتر در نظر گرفته ایم.

نماینده مهاباد با اشاره به وجود ۲۵ مدرسه کانکسی در روستاهای مهاباد تصریح کرد: تعداد دانش آموزان در این روستاها کم است اما با این وجود امسال از اعتبارات مدارس در استان، شهرستان مهاباد بیشترین میزان اعتبار را دریافت کرده است.

وی تاکید کرد: در واقع یک چهارم از بودجه ساخت و ساز مدارس استان در سال ۹۷، به مهاباد اختصاص یافته است به نحوی که  از ۸۰ میلیارد تومان حدود ۲۱ میلیارد تومان درمهاباد هزینه خواهد شد که شامل اعتبارات خیرین مدرسه ساز و اعتبارات دولتی است.

محمودزاده در خصوص آموزش به زبان مادری در آذربایجان غربی گفت: نمایندگان استان متفق القول بودند که آموزش زبان مادری باید در کنار زبان رسمی فارسی انجام بگیرد و وزیر نیز نسبت به این مورد خوشبین بود و اعلام کردند که این کار می تواند مفید واقع شود و وزارت سعی خواهد کرد تا ۲ ساعت در مدارس به آموزش زبان مادری اختصاص داده شود.

وی ضمن اظهار امیدواری ادامه داد: امیدواریم نتیجه این نشست بتواند در جهت ارتقای شاخص های آموزشی در استان، اهمیت به زبان مادری و شایسته سالاری در استخدام آموزش و پرورش استان اثرگذار باشد. زیرا در این نشست از وزیرآموزش و پرورش درخواست شد تا نسبت به به کار گیری افراد در آموزش و پرورش از میان همه قومیت های استان بر اساس توانمندی و شایسته سالاری و رفع تبعیضات تمهیداتی انجام بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست