اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : میزان بیکاری در آذربایجان‌غربی طبق گزارش مرکز آمار ایران از حدود ۱۵ درصد در بهار سال گذشته به ۱۰.۷ درصد در زمان مشابه سال جاری رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی افزود: اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی، اشتغال فراگیر، مشاغل خانگی، طرح کارورزی و مهارت‌آموزی از جمله دلایل کاهش نرخ بیکاری استان است.

«رضا نقی‌زاده» به زمینه‌های کاهش این میزان در زمستان سال گذشته نیز اشاره کرد و اظهار داشت: میزان بیکاری طی زمستان سال ۱۳۹۷ در استان نیز ۱۵.۵ درصد بود که حدود پنج درصد نسبت به بیکاری زمستان سال پیش از آن کمتر شده بود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که روند رو به رشد فرصت‌های شغلی و کاهش نرخ بیکاری در استان طی تابستان و پاییز امسال نیز ادامه یابد که در این راستا رسیدن به نرخ بیکاری تک رقمی در دستور کار قرار دارد.

طی سال گذشته با وجود شرایط کشور و مشکلات اقتصادی که این استان نیز تحت تاثیر آنها بود، اتقاق‌های قابل توجهی با همراهی مردم و تلاش مسئولان در آذربایجان غربی رقم خورد و بسیاری از شاخص های استان از متوسط کشوری فراتر رفت.
استاندار آذربایجان غربی جذب ۱۱۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی را از نقاط درخشان سال ۱۳۹۷ در استان عنوان کرد و افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان از مجموع سرمایه‌گذاری‌های داخلی استان به بهره برداری رسید و رقم بسیار زیادی نیز در نیمه اول امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
«شهریاری» به افزایش ۲.۷ درصدی تعداد بیمه‌شدگان اجباری و ایجاد ۳۸ هزار شغل جدید در آذربایجان غربی طی سال گذشته نیز اشاره و بیان کرد: کسب رتبه برتر در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بین استان‌های مختلف کشور و ایجاد بسیاری از صنایع کوچک با میزان اشتغال مناسب از جمله دیگر اقدامات استان طی سال گذشته در این بخش بود.

آذربایجان‌غربی در ردیف استان‌های موفق کشور در اجرای طرح‌های اشتغال قرار دارد به طوری که رتبه نخست اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و رتبه دوم طرح مشاغل خانگی را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست