مسعود مجرد در گفت و گو با خبرنگار کردپرس بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در اقدامی دور از انتظار به مناسبت پاسداشت خدمات مدافعین سلامت همزمان با گرامیداشت روز پرستار نسبت به لغو نامه کسر ساعات کاری کارکنان اقدام کرد.
او ادامه داد: همچنین اضافه کاری اردیبهشت ماه را که قبلا قرار بود با در نظر گرفتن ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش ساعات کاری به کارکنان پرداخت شود بعد از ۸ ماه تاخیر و طبق روال عادی پرداخت کرد. ظاهرا تصمیم بر این گرفته شده است که بقیه ماه های سال نیز با همین شیوه و طبق روال عادی پرداخت شود .
فعال صنفی سلامت افزود: این اقدام دانشگاه باعث نارضایتی شدید تمام کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گردیده و همکاران به شیوه های مختلف در صدد ابراز اعتراضات خود هستند.
مجرد اظهار داشت: طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا در شهر های با وضعیت قرمز و نارنجی مقرر شده بود که تمام ادارات حضور کارکنان خود را به یک سوم کاهش دهند و انجام امورات اداری تا حدودی به صورت دورکاری صورت گیرد.
او ادامه داد: اما از آنجا که ارائه خدمات مراقبتی و درمانی در بیمارستان ها نیاز به حضور مداوم کارکنان دارد در زمان اوج کرونا و نیاز به نیروی انسانی؛  در دانشگاه علوم پزشکی نیز تصمیم گرفته شد جهت جبران خدمات ارائه شده توسط ارائه دهندگان خدمت میزان موظفی ماهیانه پرسنل ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند و مازاد کارکرد به صورت اضافه کاری در نظر گرفته شود.
عضو هیئت مدیره نظام پرستاری ارومیه-سلماس، تصریح کرد: اما در اقدامی عجیب و دور از انتظار این دستورالعمل کن لم یکن گردید و کارکرد کارکنان به صورت عادی محاسبه شد . این در حالیست که کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای شروع کرونا تاکنون اکثرا به صورت یک روز درمیان در محل کار خود حضور پیدا می کنند و حقوق خود را کامل دریافت می نمایند. اما در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی با وجود افزایش فشار کاری و ارائه خدمات بیشتر هیچگونه مزایایی در نظر گرفته نشده است .
مجرد در خاتمه اظهار کرد: از نهادهای نظارتی و اداره کل بازرسی استان آذربایجان غربی و استانداری محترم خواستاریم که نسبت به احقاق حق کارکنان خدوم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی اقدام نمایند.