اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : اولین نشست خبری رحیم نجاتی در کسوت رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی با خبرنگاران و اصحاب رسانه ظهر امروز در حالی برگزار شد که این رئیس جوان معتقد بود که برنامه محوری جزو اولویت های کاری هیات مدیره جدید است و گفت : برنامه محوری در این دوره جزو اولویت های کاری هیات مدیره است که شامل ؛ تداوم ارتباط با دستگاه‌های مرتبط، نهادینه نمودن به عمل وظایف کلی سازمان و درخواست های اعضا ، طرح تئوری در اتاق شیشه ای با اعضا، تسهیل ارائه خدمات به اعضا و شهروندان و غیره می باشد.

رحیم نجاتی با بیان اینکه « در حال حاضر ۱۷۰۰۰ مهندس عضو سازمان هستند که ۳۵ درصد آن دارای پروانه اشتغال هستند » خاطرنشان ساخت : این سازمان وابسته به هیچ ارگان و مجموعه ای نیست.

وی اذعان کرد : گردش مالی صنعت ساختمان سالیانه ۱۰۰ لغایت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در کشور است و یکی از بسترهای توسعه ای می باشد.

رییس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی تاکید کرد : در این مجموعه مدافع سه دسته شامل شهروندان، حاکمیت و اعضا هستیم.

وی با هشدار به اینکه « میزان فارغ التحصیلی مهندسان بیکار در منطقه بیداد می کند » افزود : سالانه در ارومیه بطور میانگین یک میلیون مترمربع ساخت و ساز انجام می گیرد که سهم هر مهندس ۱۰۰۰ مترمربع است!

او ادامه داد : علیرغم همه حاشیه سازی ها در حق این مجموعه ؛ مهندسین ما در نهایت مظلومیت و بدون تریبون جزو پاکدست ترین و سالم ترین افراد جامعه هستند.

نجاتی بیان کرد : برای ارائه خدمات مهندسی جلساتی با اتاق بازرگانی، نمایندگی وزارت امور خارجه و … برای ایجاد بستر جهت فعالیت در کشورهای همسایه و … جلساتی برگزار کرده‌ایم و امیدواریم به نتیجه برسد و کمک مناسبی برای مهندسان استان شود.

وی با تاکید بر اینکه « با رکود کنونی چاره ای جز صادرات خدمات مهندسی به کشورهای همسایه نداریم » افزود : بیشترین تخلفات در حوزه ساخت‌وساز در حوزه شهرسازی (طرح تفصیلی) است و اکثریت ساختمان‌های گروه ب به بالا (بلندمرتبه و سرمایه‌گذاری) از نقشه تهیه شده که منطق به پروانه شده تخلف شهرسازی دارند بطوریکه با طبقات بیشتر ساخته و مشکلات عدیده‌ای برای شهر ایجاد کرده‌اند!

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت : متاسفانه حدود یکسال است جلسات هیات ۴ نفره که عمده وظیفه آن تعیین تعرفه ساخت و ساز مهندسین است برگزار نشده که اخیرا پیگیری کردیم تا بتوان در حدود وظایف محوله در دستور کار قرار گیرد و جلسات بصورت مرتب برگزار شود.

نجاتی بیان کرد : نمی توان متولی تخلفات و ساخت و سازهای شهری را فقط یک ارگان و سازمان اعلام کرد و باید به آن باید به عنوان یک آسیب اجتماعی نگاه کرد و همه به نوعی در یک سطح مقصرند.

وی با تصریح بر اینکه « طرح تفصیلی شهر ارومیه ایراد دارد و نیازمند یک اصلاح اساسی است » ادامه داد : برای اولین بار در راستای برخورد با تخلفات و ساخت و سازهای شهری کمیسیون مشترکی با شهرداری ایجاد کرده ایم که این هفته اولین جلسه آن برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست