اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور  در نشست خبری با اصحاب رسانه که در استانداری برگزار شد، گفت: آذربایجان غربی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مرزی و به عنوان گلوگاههای ورود و خروج از ابعاد مختلف قابل توجه و از اهمیت خاصی در تجارت خارجی برخوردار است و پیشانی مبارزه با جرائم و قاچاق و خط مقدم مبارزه با معاندین محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، علی مویدی خرم آبادی با بیان اینکه در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اقدامات خوبی صورت گرفته و توفیقات خوبی حاصل شده ، اظهار داشت: این استان در عرصه مقابله با قاچاق و برخورد با قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی ضربات خوبی به جریانات سازمان یافته قاچاق کالا و ارز وارد کرده و پرونده های آن در اختیار مراجع قضایی است.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور ادامه داد : آذربایجان غربی دارای قابلیت ها، ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی است و بستر خوبی در تجارت خارجی به شمار می رود و چون درگاه ایران به اروپا محسوب می شود بخشی از صادرات کشور از این مسیر صورت می گیرد.

مویدی خرم آبادی با بیان اینکه امسال ۴۴ هزار فقره پرونده تخلف در بحث قاچاق کالا و ارز توسط دستگاههای مقابله با کشور تشکیل شده است ، اظهار داشت: پرونده‌های کشف شده در زمینه پوشاک، لوازم یدکی و سوخت هستند که ارزش کشفیات مربوط به این تعداد پرونده را حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی میانگین سالانه پرونده‌های تشکیل شده در کشور را در زمینه قاچاق، ۱۲۰ هزار فقره عنوان کرد و اظهار داشت: این پرونده‌ها توسط سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه کشف و رسیدگی می‌شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین خبرنگاران را چشم بینا در بین مردم و مسئولین عنوان کرد و با تاکید بر نقش رسانه ها در انعکاس عملکردها، اقدامات صورت گرفته در مبارزه با قاچاق ، گفت: اصحاب رسانه به بخش گمرکات، حمل و نقل و تجارت ما در آنجا ورود موثری داشته و در انعکاس مشکلات فعالین این عرصه تلاش کنند تا مسئولین را وادار به حل مشکلات آنها کنند.

مویدی خرم آبادی افزود: در استان بیش از ۴ هزار پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز تشکیل شده که تعداد ۱۰ درصد از این ۴ هزار پرونده کلان هستند و معمولا ۷ درصد از پرونده ها هم منجر به برائت می شود که جزو پرونده های کلان نیستند.

او ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در گمرکات و پایانه‌های آذربایجان‌غربی وجود تفکر جزیره‌ای در دستگاه‌های این استان است که باید این روش اصلاح و یک وحدت رویه در گمرکات حاکم شود.

وی با بیان اینکه تفکر جزیره‌ای موجود، مشکلات این استان را حل و فصل نمی‌کند تاکید کرد: انتظار می‌رود با هماهنگی موجود بین دستگاه‌ها، این امر ساماندهی شود و اتفاقات جدیدی را در این منطقه شاهد باشیم.

مویدی در رابطه به موضوع قاچاق دارو نیز افزود: بیشترین مشکل در این زمینه عرضه خارج از شبکه است که با راه‌اندازی سامانه «تی‌تک» از این امر جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امر ریجستری گوشی تلفن کار مهم نظام برای مقابله با قاچاقچیان بود، اظهار داشت: نیاز سالانه کشور به گوشی تلفن همراه ۱۲ میلیون دستگاه در سال است که این امر با همکاری تجار رسمی تامین شده و شاهد کاهش قیمت گوشی همراه در بازار هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست