اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس جمهوری عراق در دیدار با سفیر ایران در بغداد، ضمن محکوم کردن ترور دانشمند هسته‌ای ایران، بر لزوم ممانعت از تشدید تنش و حفظ امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.به نقل از سایت خبری – تحلیلی میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق ضمن محکوم کردن ترور «محسن فخری‌زاده»، دانشمند هسته‌ای ایران، بر لزوم ممانعت از تشدید تنش و حفظ امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.

به گزارش سایت ریاست جمهوری عراق، برهم صالح در دیدار با «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد درباره مناسبات دوجانبه، راهکارهای توسعه چشم‌اندازهای همکاری مشترک در همه زمینه‌ها در راستای منافع دو کشور و نیز درخصوص تازه‌ترین تحولات سیاسی منطقه رایزنی کرد.

صالح در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه، مخالفت خود را با هر گونه اقدامات خشونت‌آمیز و تعرض به امنیت کشورها و سلامت شهروندان تحت هر بهانه و انگیزه‌ای که باشد، اعلام کرد.

رئیس جمهوری عراق ضمن محکوم کردن ترور فخری‌زاده، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش و حفظ امنیت و ثبات و نیز تقویت آن در سطح‌ منطقه‌ای تاکید کرد.

وی اظهار داشت: عراق بر اساس اعتقاد راسخش در مخالفت با خشونت و تنش‌ها حرکت می‌کند؛ تنشهایی که می تواند امنیت و ثبات در منطقه را تحت الشعاع قرار دهد همچنین بغداد تلاش می‌کند که از درگیری و منازعاتی که بر امنیت و ثبات داخلی‌اش تاثیر می‌گذارد، دوری کند.

برهم صالح در پایان گفت که عراق با تمام توان از هم‌افزایی، همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی برای برقراری صلح و نهادینه‌سازی ثبات در کشورهای منطقه حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، مسجدی بر پایبندی ایران در حمایت از ثبات عراق و تقویت مناسبات اقتصادی و اجتماعی میان دو کشور تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست