اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از راه اندازی ٢٣٠ خانه هلال در مناطق آسیب پذیر در سطح استان خبر داد.

امیر جعفرزاده ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: این خانه‌های هلال با هدف توسعه و تقویت شبکه دسترسی خدمات داوطلبانه با استفاده از توان مردم از طریق گسترش خانه‌های هلال و آموزش و توانمند سازی مردم منطقه در مواجهه با مخاطرات و بحران‌ها و فعالیت‌های بشردوستانه و فرهنگی ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه امکان اجرای وظایفی که در قانون جدید مدیریت بحران بر عهده جمعیت هلال احمر است که از طریق خانه‌های هلال با هزینه کمتر و بازدهی بالاتر قابل اجراست، گفت: سوانح چند سال اخیر از جهت گستردگی حوزه جغرافیایی نشان داد که بدون مشارکت جوامع محلی، اجرای مأموریت‌ها برای جمعیت هلال احمر با سختی همراه است، از این‌رو «خانه های هلال» ایده ارزشمندی برای تسهیل در خدمت رسانی به مردم و تقویت تاب آوری و پایداری جوامع محلی است.

جعفرزاده با بیان اینکه هلال احمر کار پشتیبانی انجام می‌دهد و امدادگران در همه صحنه‌ها وجود دارد، افزود: پایگاه امداد جاده‌ای پشتیبان اورژانس است و ١٧ پایگاه ثابت داریم و ٣ مورد هم توسط مجری راه و شهرسازی در حال ساخت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی عنوان کرد: به جز در ۵ استان کشور بالگرد هوای در سایر استان‌ها مستقر است و آذربایجان‌غربی با آذربایجان شرقی بصورت مشارکتی ١۵ روز در ماه به همدیگر کمک می‌کنند و بنام استان هلیکوپتر نداریم.

جعفرزاده در ادامه از کمبود نیرو در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی هم انتقاد و اضافه کرد: کار امدادگری و فعالیت در مراکز مختلف توسط داوطلبین انجام می‌گیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه کلیه پایگاه‌های امدادی مجهز به آمبولانس هستند، ادامه داد: از روند اجرای پروژه پایگاه امداد نجات جاده‌ای سلماس راضی نیستم ولی هیچ خدمتی تعطیل نیست و امدادگران مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه با تمام توان در خط مقدم فعالیت هستم و تا زمانی که پروژه‌های نیمه تمام تکمیل نشود طرح جدید کلنگ زنی نخواهد شد، اظهار کرد: کلنگ زنی‌های بی مورد شهرت نمایی است و نباید پایگاه جدیدی بدون اختصاص بودجه و چارچوب تعریف شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در واکنش به جابجایی نیروها تاکید کرد: حق طبیعی یک مدیر است که با نیروهای همراه خودش کار کند و بنده هم معتقدم باید از نیروهای توانمند استفاده شود و به صراحت اعلام می‌کنم در کار کردن با کسی تعارف ندارم.

جعفرزاده بیان کرد: عملیات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در دوره مدیریتی جدید کیفی‌تر شده است و در مقابل ظلم و فساد ایستادگی می‌کنم.

وی در خصوص تعطیلی مرکز علمی کاربردی هلال احمر هم گفت: این مرکز قبل از مدیریت بنده تعطیل شده بود و به دلیل عدم جذب دانشجو و هزینه‌های اضافی نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، با اشاره آموزش کمکهای اولیه و همگانی گفت: این آموزشها بدلیل کرونا به صورت مجازی در استان ارائه شد و ادامه دارد.

وی به تشکیل خانه هلال و اجرای آموزشها در مناطق کم برخوردار اشاره کرد و گفت: ۲۳۰ خانه هلال در استان شناسایی و فعال شده و آموزشها به صورت دوره ای را برگزار می کنند.

جعفرزاده افزود: ۲۴۱ نفر به عنوان کادر ثابت هلال احمر فعال هستند و با احتساب نیروهای ۲ داروخانه و ۳ درمانگاه، ۳۲۰ نفر در بخشهای ستادی، امدادی و درمانی هلال احمر استان فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست