اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سیزدهمین جلسه هیئت رئیسه در سالجاری با حضور ریاست دانشگاه، اعضای هیئت رئیسه و سردار شهسواری فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی تشکیل یافت.

در این جلسه دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: زیرساختهای دانشگاه در سال ۹۲ که من این مسئولیت را بر عهده گرفتم چندان مناسب نبود چرا که برنامه ها هدفمند نبودند، ما ابتدا نقشه راهی را ترسیم کردیم و پس از مصوب شدن آن شروع بکار نمودیم.

دکتر آقازاده ضمن اشاره به مشکلات فضاهای فیزیکی و زیر ساختی عرصه سلامت در آغاز راه افزود: متاسفانه ما در ابتدا محدودیت های اعتباری داشتیم و اجرای نقشه برایمان غیر قابل تصور بود ولی با همراهی و همیاری مسئولین استانی و تشریح سیمای بهداشت و درمان استان امروز توانسته ایم ۸۰ درصد در برنامه ریزی های که داشتیم موفق گردیم.

رئیس دانشگاه تصریح کرد : بر اساس همین برنامه بیمارستانهای نیمه کاره در اولویت کار قرار گرفت ، ۴۷۰ تخت در بلوک شمال استان اضافه گردید، بیمارستانهای امام خمینی(ره) خوی، شوط، چالدران و پلدشت افتتاح گردید و بیمارستان آیت…خویی هم در دهه فجر افتتاح خواهد شد و همچنین بحثهای توسعه در منطقه شمال چایپاره و ماکو نیز در نظر است.

دکتر آقازاده به بیمارستان جامع زنان ارومیه که ساخت آن از تیر ماه سال ۹۶ آغاز شده اشاره نمود و گفت:  با توجه به وضع اسفبار بیمارستان کوثر و محدودیت فضای فیزیکی بر آن شدیم که به نحو اساسی این مشکل را حل نماییم که پروژه بیمارستان جامع زنان با ۳۰۰ تخت را آغاز کردیم که انشاالله در هفته دولت ۹۸ افتتاح خواهد شد.

وی افتتاح آزمایشگاه رفرانس و دی کلینیک تدبیر با ۵ اتاق عمل زیرزمینی را از افتتاح هایی برشمرد که در سفر اخیر ریاست جمهور به استان انجام شد و یادآور گردید با این افتتاحها از بار بیمارستان امام خمینی(ره) کاسته گردیده و آزمایشگاههای بیمارستان به آزمایشگاه رفرانس و کلیه اعمال جراحی سرپایی به دی کلینیک تدبیر منتقل گردیده است.

این مقام مسئول از پروژه های جنوب استان نیز به افتتاح بیمارستان بوکان، توسعه اورژانسها، مراکز جامع خدمات و پایگاههای بهداشتی اشاره نمود و گفت: بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی میاندوآب در دهه فجر افتتاح خواهد شد و بیمارستان تکاب نیز در دست سازمان راه و شهرسازی است و اگر همه پروژه ها به بهره برداری برسند ما از متوسط کشوری هم بالاتر خواهیم بود.

در بحث بهداشت نیز دکتر آقازاده به پایین بودن شاخصها در زمان تحویل گرفتن دانشگاه اشاره کرد و گفت: با افتتاح ۱۸۰ خانه بهداشت و همچنین با احداث مراکز جامع سلامت و پایگاههای سلامت امروز شبکه بهداشتی سیستم کامل شده و کم کم به سیستم ارجاع فکر می کنیم که آنهم بصورت پایلوت در شهرستان نقده آغاز گردیده است و پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف طرح آن را در استان توسعه خواهیم داد.

دکتر آقازاده در پایان سخنان خود به بحث غذا و دارو هم اشاره کرد و یادآور شد: تحریم ها در کمبود دارو اثر گذاشته و ما تمهیداتی را فراهم کرده ایم تا با مجوز وزارت بهداشت و درمان همکاریهای مشترک با شرکتها داشته باشیم تا بتوانیم نیازهای دارویی را در قالب بسته های آموزشی و تحقیقاتی فراهم نماییم.

وی در پایان ضمن تشکر از همکاریهای نیروهای نظامی، کمک به مردم و پشتیبانی از نیروهای نظامی را از اهداف دانشگاه عنوان نمود.

در عقبه کارهای ارزشمند عرصه سلامت استان ، یک تفکر انقلابی و بسیجی نهفته است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از پروژه های عرصه سلامت که روز دوشنبه ۳ دی ماه سالجاری انجام گرفت ، گفت : واقعیت امر این است که امروز یکی از لذت بخش ترین روزهایی است که من شاهدش بودم . وقتی شاهد اینهمه توسعه و پیشرفت در عرصه سلامت شدم بطوری که در عرض این مدت کوتاه ۶۲۰ تخت بیمارستانی به تعداد تختهای بیمارستانی استان اضافه شده که سطح بهداشت و درمان مردم را تضمین و پشتیبانی می کند بسیار خرسند و مشعف از اینهمه تلاش و کوشش و فداکاری عزیزانم در عرصه سلامت شدم.

سردار حبیب شهسواری افزود : نکته مهم این هست که در عقبه این کارهای ارزشمند یک تفکر انقلابی و بسیجی نهفته است که در حداقل زمان و کوتاهترین زمان با استفاده از به روز ترین تکنولوژی ها در تخصص های مختلف قدم های بسیار فاخر و ارزشمند و ماندگار در این عرصه برداشته است من به سهم خودم از برادر عزیز و بزرگوارم آقای دکتر آقازاده و مسولین و متولیان امر که دهها و صدها نفر در این عرصه فداکاری و کوشش و تلاش می کنند سپاسگزاری می کنم.

او تاکید کرد : بطور یقین زحمات و تلاشهای همه شما مدیون این تفکر اعتقادی و انقلابی و کمک به سلامت استان و خدمت به مردم ارزشمند و انقلابی و مومن استان هست و امیدوارم که همچنان که با تلاش فراوان در عرصه های مختلف در کوتاهترین زمان و با رعایت عالی ترین استانداردهای بین المللی کارهای خوب و ارزشمندی در این راستا انجام گرفته است خداوند یار و مددکار همه دوستان ارجمندم باشد./ وب دا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست