اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / علیرضا فولادی – روزنامه نگار / ایرنا :  پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل کانادا نشاط غیرقابل وصفی به ایرانیان به ویژه والیبال دوستان ارومیه ای هدیه داد؛ نشاطی که ارزش اجتماعی بسیار بالایی دارد و بار دیگر فریاد ایران – ایران را در میان هزاران نفر از تماشاگران طنین انداز کرد.

شیرینی این برد را در مرحله نخست مدیون بلندقامتان تیم ملی ایران هستیم اما فراتر از آن لذت پیروزی در یک بازی خانگی و در جمع هزاران تماشاگر مشتاق والیبال است؛ بر همین اساس باید از مسئولان در پایتخت والیبال آسیا قدردانی کرد که برای نخستین بار در تاریخ والیبال ارومیه پا به این عرصه بین المللی نهاد.

تفاهم نامه میزبانی ارومیه در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در ۱۲ دی سال ۱۳۹۷ توسط «محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان غربی و «افشین داوری» سرپرست فدراسیون والیبال امضا شد و نخستین گام‌ها برای میزبانی باشکوه و بدون مشکل در این خصوص از اواخر سال گذشته برداشته شد تا نام ارومیه در تاریخ این رقابت‌ها به یادگار بماند.

طی سال‌های گذشته تنها تهران به لحاظ شرایط فنی و استانداردهای برگزاری مسابقات، استحقاق میزبانی رقابت‌های بین المللی از جمله در حوزه والیبال را داشت و در چنین شرایطی ارومیه با تکیه بر حمایت‌های دولتمردان نخستین شهر به جز پایتخت به شمار می‌رود که لیگ ملت‌های والیبال را میزبانی می‌کند.

استانداردسازی سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه بر اساس شاخص‌های بین المللی شامل بازسازی سرویس‌های بهداشتی، خرید و نصب کفپوش‌های ویژه، خرید و نصب صندلی و تأمین روشنایی نیز در این مدت با تأمین اعتبار از سوی دولت انجام شد و مسئولان استان با وحدت و راهبری استاندار آذربایجان غربی در مسیر آماده سازی زیرساخت‌ها برای این میزبانی گام برداشتند.

طبق برآوردها تا چند روز مانده به برگزاری این رقابت‌ها بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در راستای برگزاری هرچه بهتر لیگ ملت‌های والیبال هزینه شد و در جریان مسابقات نیز اعتبار مناسبی برای آن اختصاص یافت.

آری برگزاری جلسه‌های متعدد، بازدیدهای پی در پی، تأمین منابع مالی و تحمل دغدغه‌ها و بار میزبانی شایسته از این رقابت‌ها نتیجه داد و نشاط اجتماعی در سرزمین اقوام و ادیان الهی پس از دیدار ایران و کانادا به اوج رسید.

براستی این نشاط اجتماعی چقدر می‌ارزد و آیا می‌توان برای آن ارزش مادی متصور بود؟ آیا عوامل برگزاری آن به عنوان نمایندگان دولت در این استان مرزی و در حال توسعه شایسته تقدیر نیستند؟

این در حالی است که نشاط اجتماعی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه مطرح است و در نقطه مقابل آن مشغله های فراوان، تحمیل استرس های متعدد، خطر تضعیف هویت فرهنگی، کاهش ارتباطات عاطفی میان مردم، افزایش اختلالات روانی و چندین ویژگی دیگر از زندگی به اصطلاح مدرن قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست