اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرکنسول ایران در اربیل عراق با قدردانی از اهتمام ویژه صورت گرفته برای برقراری امکان حضور زوار اربعین حسینی از طریق مرز تمرچین گفت: هیچ مشکلی در خاک عراق از این مسیر گزارش نشده است.

نصرالله رشنودی شنبه شب در جلسه قرارگاه اربعین آذربایجان غربی در مرز تمرچین پیرانشهر افزود: در این مسیر، امکان امدادی، خدماتی و امنیتی لازم برای زوار اربعین به خوبی فراهم شده و در طول مسیر با مشکلی مواجه نبوده‌ایم.

به گفته وی، مدیریت آن سوی مرز با اقلیم کردستان عراق است و ما کمک کار مدیران آنها برای خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین هستیم.

او اظهار کرد: روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه خودرو از مرز تمرچین به منطقه مرکزی عراق در آن سوی مرز تردد می‌کنند که این آمار، یک سوم ظرفیت ایجاد شده است و هنوز دو سوم استفاده نشده است.

سرکنسول ایران در اربیل عراق ادامه داد: ظرفیت حمل و نقل در آن سوی مرز تمرچین را می‌توانیم تا ۵۰ هزار نفر در روز افزایش دهیم.

رشنودی، روند خدمت رسانی به زوار اربعین در مرز تمرچین و بازگشایی این مرز را به روی زوار، حماسه بزرگ عنوان کرد و گفت: حب اهل بیت در وجود تک تک مردم منطقه فوران می‌زند ولی تجربه دست اندرکاران در این منطقه کم بود که با برنامه ریزی، این تجربه هم افزایش یافت.

در این جلسه عنوان شد که در روز شنبه حدود ۱۱ هزار نفر تردد از مرز تمرچین گزارش شده است که افزایش چند برابری نسبت به روز قبل دارد.

 مرز تمرچین برای اولین بار امسال برای خروج زائران به سمت عراق در نظر گرفته شده است. براساس اعلام ستاد اربعین استان آذربایجان‌غربی، گذرگاه تمرچین از روز دوشنبه، ۱۴ شهریور ماه جاری میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات بود که با تصمیم ستاد مرکزی همزمان با سایرگذرگاه‌های کشور فعلا عبور و مرور در این نطقه مرزی ممنوع شده است.

امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات در عراق است  و از این طریق شماره زیادی از زوار به جهت شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین عازم سرزمین عشق شدند.

زوار پس از گذشتن از مرز تمرچین در ایران و حاج عمران در طرف عراقی، مسیر حاج عمران – اربیل، اربیل – کرکوک و کرکوک به بغداد را به عنوان مسیر رفت و الحسینیه بغداد به سمت حاج عمران نیز مسیر بازگشت زوار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست