اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : ساعت ها پس از تجمع پرستاران جلوی استانداری آذربایجان غربی در اعتراض به عدم دریافت مطالبات، شب گذشته، معاون توسعه  مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: اضافه کاری پرستاران و نیروهای بهداشتی شرکتی به روز بوده و در آخرین پرداختی همراه با حقوق تیرماه اضافه کاری تیرماه نیز  پرداخت شده است

صبح روز گذشته ۲۰ مرداد ماه عده ایی از پرستاران ارومیه، در یک اقدام هماهنگ با نیروهای شرکتی وزارت بهداشت در چند استان مختلف دست به تجمع در مقابل استانداری ها زدند و خواستار دریافت مطالبات خود شدند. اکثر این پرستاران شاغل در بخش کرونا و جز نیروهای شرکتی بوده که ماه هاست مطالبات خود را دریافت نکرده اند.

به گفته یکی از پرستاران حاضر در این تجمع؛ «ما نیروهای تخصصی با آزمون ورودی جذب بیمارستان شده‌ایم و قرار بود حقوق و مزایای یکسانی با نیروهای پیمانی داشته باشیم اما متأسفانه هنوز نه تنها حقوق و مزایای یکسانی نداریم بلکه از مزایای سایر نیروها نیز محروم هستیم».

صالحی با بیان اینکه اسفندماه حقوق نیروهای غیررسمی شاغل در بخش پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافت اظهار کرد: «قرار بود این حقوق و مزایا شامل نیروهای شرکتی نیز شود اما با گذشت بیش از ۶ ماه و با وجود مکاتبات متعدد هنوز نتوانسته‌ایم این افزایش حقوق را بگیریم».

در واکنش به این تجمع که صبح دیروز انجام گرفته بود، دکتر سید اکبر موسوی، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی استان با چندین ساعت تاخیر در شامگاه گذشته اعلام کرد: اضافه کاری پرستاران و نیروهای بهداشتی شرکتی به روز بوده و در آخرین پرداختی همراه با حقوق تیرماه اضافه کاری تیرماه نیز  پرداخت شده است علیرغم اینکه تمامی پرستاران رسمی ، پیمانی و قراردادی دانشگاه  فعلا اضافه کاری اسفند ۹۸ را دریافت نموده اند .

او افزود: در مورد کارانه، اگر دانشگاه همزمان با حقوق پرداختی کارانه داشته باشد همانند سایر پرسنل کارانه نیز به نیروهای شرکتی پرداخت می شود ولی اگر دانشگاه در وسط ماه کارانه پرداخت کند به دلیل اینکه تامین اجتماعی ماهانه فقط یک فایل از شرکت ها را قبول می کند و بعد از پرداخت حقوق هیچ فایلی تا حقوق ماه بعد قبول نمی نماید ، کارانه مربوطه در حقوق بعدی جبران می شود و تاخیر در پرداختی کارانه نیروهای شرکتی  مشابه تاخیر کارانه سایر پرسنل است..

دکتر موسوی درخصوص قرارداد های ۸۹ روزه نیز گفت: دانشگاه به استناد بند ۱۰ از مصوبات پنجمین ستاد ملی کرونا، از بین حدود ۱۲۰۰ ثبت نام کننده در رشته های مختلف، با توجه به اعلام نیاز از طرف بیمارستانها ۱۵۲ نفر را در رشته گروه پرستاری ، فوریتهای پزشکی، علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی و…. بصورت قرارداد ساعتی ۸۹ روزه بکارگیری نموده است و با توجه به بند ۷ از مصوبات دومین اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور امکان تمدید قرارداد آنان فراهم شده است.

به گزارش کردپرس، مسعود مجرد، فعال صنفی حوزه سلامت در گفت و گو با کردپرس، اما از عدم پرداخت ۱۰ ماه کارانه عقب مانده و چندین ماه اضافه کار عقب مانده کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داده بود.

او اعلام خبر تسویه مطالبات کادر درمانی را شانتاژ خبری دانست و گفت: متاسفانه حل مشکلات محلی از اعراب ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست