اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید ماهانه به طور میانگین ۴میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در سطح مرغداری های استان خبر داد.

اکبر کرامتی در جلسه برنامه ریزی برای تولید گوشت مرغ گرم و خرید تضمینی توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان با بیان این مطلب افزود: نیاز روزانه استان برای تامین گوشت مرغ گرم در حدود ۲۴۰ تن است که بیش از این مقدار در استان روزانه گوشت مرغ تولید و روانه باز مصرف می شود.

او اضافه کرد: طی آبان ماه سالجاری میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان چهار میلیون و ۴۲۹ هزار قطعه بود که متاسفانه در مهرماه امسال به دلیل بروز برخی بیماری ها در واحدهای مرغداری و افزایش فاصله جوجه ریزی و کاهش ۲۰  درصدی ظرفیت جوجه ریزی در مرغداریها  میزان جوجه ریزی کاهش یافته و موجب کمبود گوشت مرغ در نیمه دوم آبان و نیمه اول آذرماه سالجاری شده بود.

کرامتی ادامه داد: با رایزنی های انجام گرفته سه هزار و ۵۰۰ تن برای استان سهمیه  گوشت منجمد مرغ پیگیری و اخذ شد که از ۱۵ آبان تا کنون در سطح استان در حال توزیع است که باعث تثبیت قیمتها و ایجاد تعادل در سطح بازار برای جبران کمبود مرغ گرم شد. همزمان با ۲۰ آذرماه، مقدار ۲۶۱ تن گوشت مرغ گرم در سطح بازار استان توزیع شد.

مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی به جهاد کشاورزی واگذار شد

رییس جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت و برنامه های اجرایی قرارگاه تامین امنیت غذایی استان، مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی به جهاد کشاورزی واگذار شده است، اضافه کرد: تثبیت قیمت ها و عرضه  گوشت مرغ با قیمت مصوب در سطح  بازار و فروشگاه های توزیع استان آذربایجان غربی محقق شده و آرامش در سطح بازار عرضه گوشت مرغ استان حاکم شده است.

او افزود: وظیفه ما حمایت از تولید و  تولید کنندگان در بخش کشاورزی است و همه تلاش ما بر این است که در مسیر رفع موانع تولید و تسهیلگری در بخش کشاورزی حرکت کنیم و گام های موثری برداریم.

کرامتی تاکید کرد: باید تشکلها و اتحادیه ها در امر مدیریت و تصمیم سازی در برنامه های اجرایی مشارکت داشته باشند تا بتوانیم تصمیم گیری جامع و هدفمندی برای ایجاد تعادل و آرامش در امر عرضه و تقاضا در بازار و تامین امنیت غذایی مردم داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست