اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : شهردار مهاباد گفت: مجموع معوقات این شهرداری شامل حقوق پرسنل و بدهی تامین اجتماعی به زودی پرداخت می‌شود.

کامران فاتح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع معوقات این شهرداری ۳۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: از این مبلغ، ۱۷۰ میلیارد ریال شامل حقوق و مزایای کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و مابقی (۱۹۰ میلیارد ریال) بدهی به تامین اجتماعی بوده که بخشی از آن مربوط به سال ۱۳۹۷ و بخشی نیز مربوط به سال جاری است.

وی با اشاره به پرداخت بخشی از معوقات کارکنان در روزهای اخیر، افزود: تمامی پرداختی‌های شهرداری به مدت ۴۵ روز متوقف شده تا معوقات کارکنان شهرداری از جمله کارگران فضای سبز، بخش خدماتی و کارگران قراردادی به طور کامل پرداخت شود و در این مدت برای تسریع در این امر برخی واحدهای شهرداری در شیف عصر و حتی شب نیز دایر خواهد بود.

وی اضافه کرد: شهرداری مهاباد هم‌اکنون ۳۸۲ میلیارد ریال چک و مطالبه از ادارات مختلف دارد که ۶۲ میلیارد ریال آن به صورت چک و ۳۲۰ میلیارد ریال نیز مطالبه از ادارات مختلف است که نیازمند ثبت و پیگیری آن در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان می‌باشد.

فاتح گفت: در بین ادارات مختلف شهرستان، بیشترین مطالبه‌ها مربوط به ارتش، بیمارستان امام خمینی(ره)، دانشگاه پیام نور، فرماندهی انتظامی و امور برق است که باید پس از ثبت به صورت اوراق مشارکت به این شهرداری پرداخت شود.

شهردار مهاباد در خصوص بکارگیری نیروهای مازاد در بخش‌های مختلف این شهرداری نیز اظهار داشت: بخشی از نیروهای مازاد که تخصص‌های لازم را دارند، جایگزین نیروهای بازنشسته شده و نیروهای جدید و موردنیاز در چارت سازمانی از طریق فراخوان استانداری جذب و بکارگیری می‌شوند.

معوقات شهرداری به ویژه حقوق و مزایای کارکنان آن یکی از مشکلات مهم این نهاد به شمار می‌رود که طی یکسال گذشته با آن دست به گریبان بوده است.

بودجه سال ۱۳۹۸ این شهرداری ۶۱۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد؛ بیش از ۶۰ درصد بودجه سال جاری جهت هزینه خدمات شهرداری و پرسنل و ۴۰ درصد باقیمانده نیز برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهر در نظر گرفته شده است.

شهر ۱۸۲ هزار نفری مهاباد دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومترمربع مساحت بوده و از سال ۱۳۰۶ بلدیه یا شهرداری در آن راه‌اندازی شده و «کامران فاتح» چهل و سومین شهردار این شهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست